De BESTE energibarene lager du selv. Se her.

Her får dere oppskriften på de BESTE hjemmelagde energibarene. Denne oppskriften har jeg selv laget og er veldig stolt over det. Den er kjempegod.Jeg skal vise dere fremgangsmåten og ikke minst det gode resultatet.

 

 

 

På bildet over ser dere de få ingrediensene som trengs. Om du bruker lys eller mørk sjokolade er opp til hver enkelt, men jeg brukte denne gang en mørk sjokolade med 70% kakao. Det er like greit å bruke en sjokolade som er billigere, om det skulle stå på det.

Ingredienser 

3 Dl Musli eller annen frokostblanding

2 Ss Sukrin

1 Egg

1 Eggehvite

6 Ss Peanøttsmør (Økologiske er ofte sunnere enn andre utvalg da den inneholder masse peanøtter).

32g Sjokolade (Jeg brukte her 40g for å slippe ha ha noen gram bare liggende)

 

Ovnen settes på 160 grader.

 


 

Fremgangsmåte

Hakk opp sjokoladen med kniv så det blir små biter. Bland så alle ingrediensene sammen. Jeg liker best å bruke hendene, men er du redd for gris så burde du ikke startet med det. Neida. Men, det er mye enklere å bruke fingrene. Form små pølser og legg de på brett med bakepapir. Stekes midt i ovnen i 20 minutter. Jeg fikk 8 energibarer.

 


 

 

De avkjøles deretter på rist. Server gjerne med en kopp kaffe.

De er perfekte som et lite mellommåltid, dempe søtsuget og ikke minst for å få mer energi.

 


 

 

Follow my blog with Bloglovin

#Oppskrift #Tips #Mat #Helse #Energibar #Energi #Mandag #Hverdag #Matblogg 

 

 

-Randi Annette-

6 kommentarer

Siste innlegg