Hvordan bli bedre i dips.

 

Dips er en av mine favoritt øvelser. Jeg synes dips er svært utfordrende, men samtidig veldig gøy. Dips tar for seg hovedsakelig triceps, men også skuldre og bryst. Det rare er at jeg ikke har dips i mitt program og det har heller ikke vært i noen av programmene i det hele tatt i år. Men, jeg er fortsatt sterk i denne øvelsen og det har nok en logisk grunn. Nemlig at jeg trener en del pullups og nedtrekk.

Nedtrekk, pullups, benkpress, sidehev og fronthev er med på å bli sterkere i dips. I så fall har jeg positive erfaringer med nettopp det.

 

 

Dips kan trenes på denne måten, men man kan også sitte på en benk og holde hendene siden av rumpa, strekke beina rett ut med hæla i bakken og senke rumpa ned i mot gulvet og opp igjen. Det er en lettere variant av dips.
En lettere utgave av dips dersom du er ny.

 

Hva er din favoritt øvelse når det kommer til styrketrening?

 

#Trening #Helse #Hverdag #Tirsdag #Karitraa #Kt #Ute #Foto #Fotoshoot #Shoot #Blogg #Inspirasjon #Blogger #Treningsblogg #Motivasjon #Motivere #Inspirere #Overkropp #Skuldre #Bryst #Dips

 

-Randi Annette- 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg