Har du prøvd bakepro?

Jeg fant bøtten min her om dagen med bakepro. Bakepro er et mel som inneholder utrolig mye protein som man enkelt kan erstatte med for eksempel hvetemel. Den pizzaen jeg lagde i dag skulle ha 700g hvetemel, så jeg erstattet 200g av melet med bakepro.

Oppskrift på pizzadeig

6 Dl lunkent vann

1 Pk gjær

3 Ss Olje

500g Hvetemel

200g Bakepro

ca 2 Ts salt

 

 

Jeg merket at jeg trengte litt mer mel enn vanlig på grunn av bakepro, så derfor må du regne med kanskje litt mer mel enn oppskriften her, men det ser du an. Det skulle bli en pizza, men den hevet og ble så fin, så det ble en bonuspizza.

 

 

For å lese mer om hva bakepro er, trykk på linken her så får du se oppskrift på sunne minipannekaker.

 

Pizzafyll

1 Pk bogskinke

1 Pk revet ost

3 Stk Sjampinjong

1 Pk pizzasaus eller tomatpure

1 Pk Kjøttdeig eller karbonadedeig

6 små sjalottløk

1 Boks ananas

1 Liten boks mais

Krydder

 

 

Det er hyggelig med kommentar i fra min bedre halvdel, “Dette kan du kjære. Pizzaen ser helt fantastisk ut. Bunnen har nok en gang hevet seg. Åh, så god den var”.

 

Her sitter jeg desverre mett etter å ha kastet i meg en osteloff på 400 gram. Jepp, I KNOW. Det er jo ikke bra. Satt i en bil noen timer på reise til Trondheim i dag og jeg fikk skikkelig lyst på osteloff. Hadde naturligvis et håp om å dele den med noen, men ingen ville ha. Så ja, jeg er stappa etter den som jeg spiste for 2,5 time siden. Spørs om pizzaen blir kveldsmat for min del. Slik kan det altså gå.

 

 

#Pizza #Oppskrift #Bakepro #Gymgrossisten #Xlife #Sunn #Helse #Inspirasjon #Deig #Bakst #Bake #Protein #Næring #Hverdag #Trondheim #Blogg #Matblogg #Blogger  #fitness

 

 

-Randi Annette-

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg