JEG ADVARER PÅ DET STERKESTE!!

Jeg er hun jenta som er hysterisk når det kommer til soling og huden. Jeg har brukt solfaktor 30 i ansiktet i alle år. Jeg brukte til og med solfaktor 30 i Trondheim, de få helgene vi hadde fint vær, men tenkte at jeg skulle slutte med det fordi jeg ble aldri brun. Ansiktet fortsatte jeg med det, men kroppen fikk nøye seg med 15. Jeg hadde vært i Bulgaria nesten en uke, og jeg  følte jeg var nesten like bleik som jeg var da jeg kom. Jeg og min kjæreste dro på butikken for å kjøpe ny solkrem da vi var tom for 30 og 20 som vi hadde brukt de siste dagene. Der lyste det opp en med solfaktor 20, men som inneholdt det jeg tenkte kunne knekke koden. 

Jeg smurte meg inn ca 30 minutter før frokost, slik at den skulle få trekke inn godt. Dro deretter å spiste frokost og til slutt -stranden.

 

Det gikk kjempe bra, helt til lårene begynte å brenne. Jeg smurte på enda mer, men det hjalp ikke. Heldigvis hadde jeg litt av solfaktor 30 i vesken min, så jeg tok den over og all smerte forsvant. Heldigvis. Etter 5,5 time gikk vi opp fordi min kjæreste så litt rød ut på ryggen. Jeg hadde lyst til å ligge lengre, men jeg ble med. Å glad er jeg for det. Det var dette som møtte meg da jeg kom opp.

Dersom du tenker at jeg bare ser brun ut, skulle du sett meg i virkeligheten. Jeg var ikke annet enn rød.

 

 

Jeg forstår at vi som er vant med regn og dritt dårlig vær blir litt desperate når vi er i syden. Jeg vil på det sterkeste fraråde alle å bruke sololje. Denne som vi brukte var faktisk med solfaktor 20, men også noe godsaker som kostet oss en ekstra soldag under parasoll og da ikke på stranden. Utrolig kjipt, men man får heller tenke at det var en lærdom. Jeg kommer aldri til å bruke sololje eller sololje med faktor igjen.

Ulempen med olje er at den gjør at huden koker, tetter porene og gir nupper. Huden vil flasse av og fargen blir deretter rosa og hvit. En fin brunfarge er det bare å glemme etter det. Den kommer heller ikke til å vare.

 

Da vet dere alle, at denne luringen er det bare å holde seg langt -veldig langt unna.

 

Det står “anti ageining”. “Medium protection”. La oss gi den terningkast 1 og si med en gang at den har lav beskyttelse og den gjør huden eldre.

 

Del gjerne innlegget. Ingen bør oppleve dette. Skummelt er det også. Hudkreft og slikt vil vi ikke ha noe av.

 

Ta vare på huden din. Hilsen ei som faktisk kan uttale seg om det.

 

 

#Sol #Solbrent #Olje #Sololje #Syden #Trondheim #Trdby #Beskyttelse #Helse #Kropp #Hud #Pleie #Blogg #Blogger #BIlder #Foto #Solkrem #foto #hverdag #Inspirasjon

 

 

 

-Randi Annette-

13 kommentarer
    1. Ragnhild: Jepp.Uansett hvor lite brun du føler deg, det er IKKE verdt det. En hel dag i skyggen er ikke noe man foretrekker i syden. Det er dag 2 i dag etter dette, å jeg er nødt til å dekke meg til. Kjedelig, men nødvendig.

    2. Mannen min brukte en sololje i norge, på påskefjellet. Han ble så brent at ytrehudlag flasset av i store flak etter noen dager. Nå er vi 7 år senere og han beina hans (som han den gang solte) er bleke og uten pigmenter. Han ødela rett og slett pigmentlaget i huden og kan ikke få farge på beina igjen.

    3. Ska ned til Sunny Beach 4.aug og æ har også veldig lett for å bli solbrent og få soleksem. Så no veit æ no hvert fall ka æ ikke ska smør mæ med.. 🙂 Håpe du kose dæ den siste stunda sjøl om det som skjedd no 🙂

    4. Aasa: Å, skal du? Med mange da eller? Det er lett å kjenne på det at man vil bli brunere og at forventningene er store. Men, det er ikke verdt det. I dag ligger jeg fortsatt å dekker meg til, men det er i så fall mulig å ligge i sola, – det var det ikke i går.

      Koser meg masse på tur. Heldigvis så går det mye bedre enn hva det kunne gjort 🙂 Takk for omtanken.

    5. worldofliz: Det ble ikke så ille som det kunne blitt. Ble en hel dag uten sol i går. I dag er det mye bedre, men må dekke til noen steder så jeg kan sole meg uten å passe på så mye i morgen. Soling ved bassengkanten i to dager nå, så blir det stranden de siste dagene før hjemreise. Har seks dager på å sole meg på stranden, så det skal nok gå fint 😉 Takk for omtanken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg