En helt for jævlig dritt dag.

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte, men dagen i går var rett og slett helt grusom. Jeg kan ikke huske å ha vært i nærheten av en så forferdelig dag. Da snakker vi opplevelsen på reisen og ikke opplevelsen jeg hadde som hadde med jobben å gjøre. Bare så det er helt klart. Så nå skal dere høre.

Jeg ble hentet med flytaxi klokken 05.45 i går. Når jeg kom til Værnes, skulle jeg betale og jeg fikk helt blackout – jeg kom ikke på koden på bankkortet. Det var krise. Skikkelig krise. Jeg hadde heldigvis tre ulike kort jeg kunne betale med. To av kortene tastet jeg feil kode med og jeg måtte ofre mine husnøkler som pant. Jeg kom heldigvis på koden da jeg sto i sikkerhetskontrollen, men da var det uansett for sent. Jeg traff også på en kunde av meg som jeg slo av en prat med når jeg sto i kø for å kjøpe meg en kaffe . Hun kunne fortelle meg at hun akkurat ble stoppet av en fremmed person som hadde gitt henne komplement for hennes hårfarge. Å så sa hun at det var på grunn av meg. Det skal jeg love dere at jeg satte pris på å høre, og ikke minst akkurat i den ekle situasjonen jeg akkurat hadde vært i. Hun tilba seg å legge ut for meg da jeg sto i kø, men jeg takket høflig nei takk og sa at jeg får prøve å taste koden på et annet kort jeg hadde. Hadde det ikke gått så hadde jeg uansett ikke lånt penger av henne. Det hadde vært surt, selv om hun sa følgende – det er ikke noe problem. Jeg vet jo hvor du jobber. 

 

Så var det hjemreise.

 

Det siste taxisjåføren sa var at jeg kunne hente nøklene mine da jeg kom hjem. Jeg ville dobbeltsjekke alt så jeg ringte. Nei, det var ikke mulig å hente nøklene fordi de stengte klokken 16.00 og jeg skulle lande 21.10. Men, etter veldig mye om og men, fram og tilbake, fikk jeg overtalt de til å få kjøre meg til sentralen for å hente nøklene for så å bli hentet av noen der. Så mistet jeg batteriet på telefonen. Jeg fikk ikke ringt den som skulle hente meg. Men, med en super flink og forståelighetsfull taxisjåfør, så ordnet det seg. Han lånte meg sin telefon.

 

Ja, dagen var en god blanding av fortvilelse, sjokk, glede, motivasjon, inspirasjon, irritasjon og hjelpeløshet. Dagen i dag må bare bli helt fantastisk, tror dere ikke?

 

 

#Oslo #Reise #Taxi #Flytaxi #Opplevelse #Kjipt #Stress #Trondheim #Trdby #Blogg #Blogger

 

 

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg