Reise til København -Trosset min egen frykt.

Dette er et innlegg som jeg ikke fikk postet da jeg var på Cruse.

 

Det første jeg tenkte når jeg så det enorme Cruiset, det var noe som det her. «Å herregud så stort det er. Jeg kjenner nesten at jeg blir litt redd». Jeg har aldri vært noe glad i båt, sett bort ifra når det ikke er bølger da. Vi kom oss inn i Cruiset og gangene var veldig trange. Her var det om å holde tungen rett i munnen og ikke fokusere på det. Jeg har i senere tid blitt mindre glad i trange rom og lignende. Selve lugaren var også veldig liten. Et trangt bad med et toalett og et lite hjørnet med et dusjhodet. To køyesenger og et lite bord med en stol var det vi hadde. Men, nå skal det sies at vi hadde mye fint å se på ellers at lugaren ble mer som en plass å sove og slappe av på. Vi hadde taxfree, masse restauranter, fin utsikt fra dekket, kiosker, klesbutikker og lignende. 

Men, jeg har trosset min største frykt, – bølgene.

 

Jeg lå fire timer å hørte båten skar igjennom bølgene. Det var ekle skrape lyder, dunking og mye gynging. Jeg var så redd som jeg ikke kan huske at jeg har vært på flere år. Jeg kan ikke en gang nå, her jeg sitter hjemme i stuen, tenke etter hvordan følelse jeg hadde. Da forstår jeg virkelig hvor redd jeg var.

Dagen etter snakket jeg med en på båten. Jeg sa litt forsiktig at det må ha vært litt bølger og vind det siste døgnet. Han kunne fortelle meg at båten hadde retning rett på vinden og at båten fikk det skikkelig. Bord og lignende hadde flyttet på seg i restauranten og det var veldig ubehagelig for han også, som jobbet der. Da kjente jeg en indre ro, for da var det faktisk litt uvanlig og det var ikke uten grunn at jeg opplevde dette som ubehagelig. Jeg pustet jo kjempe kort og ikke med magen. Jeg var så redd.

 

Å tro meg, jeg lå der å tenkte at jeg skal jo faen meg tilbake igjen over den jævla fjorden også. 

 

 

He he, ja, det er komisk nå, men jeg lover dere. Det var helt forferdelig. Jeg har heldigvis langt mer hyggelig å vise dere da jeg kom vel fram i København da. Så pass på så du får med deg det. Det kommer.

 

 

#Reise #København #cruise #opplevelse #tur #Oslo #Idyll #redd #redsel #frykt #motgang #helse #blogg #Norge #Danmark #Høst #hverdag 

 

 

-Randi Annette-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg