Jeg hadde rett. Denne gangen også.

På instagram postet jeg et bildet av meg med en tekst som jeg kjenner veldig på nå etter treningen. Den lød som dette.

 

Klar for trening! Tungt og komme seg opp av sofaen, men belønningen er stor.

Jeg kjente at jeg gledet meg veldig til enkelte øvelser, men noen øvelser har blitt så tung å glede seg over. Slik som markløft har jeg opplevd mestring, men jeg kjenner jeg begynner å bli lei av markløft og for ikke å nevne knebøy. Jeg valgte da i dag å gi meg selv en typisk gi og ta.

Jeg fikk droppe knebøy hvis jeg fullførte markløft og gjorde en annen øvelse som gikk på rumpa som knebøy gjør. Å det gjorde jeg kun for at jeg skulle fullføre og oppleve mestring. Det andre alternativet hadde jo vært at jeg droppet markløft og knebøy. Å da vet jeg at jeg hadde blitt skuffet over meg selv. For jeg vet jeg kan og jeg er ikke en som dropper jobben jeg skal gjøre. Så i dag måtte jeg gjøre en avtale med meg selv, nemlig det å gi og ta.

 

Streng mot meg selv? Ja, men det er slik jeg oppnår det jeg vil.

 

Det som ble erstattet med knebøy som jeg vanligvis gjør var knebøy med kabel. En annen måte å gjøre det på, men den gjør litt av den samme jobben. Når jeg har slike dager som dette så er jeg nødt til å jobbe ekstra hardt med meg selv. For meg er det viktig å fortelle om disse periodene så dere ikke tror at jeg får til alt hele tiden. For slik er det ikke. Så for de som alltid opplever at treningen går av seg selv, tror jeg rett og slett lyver. Alle har de tyngre dagene, også når det kommer til trening. For de som synes det er tøft nok å i det hele tatt komme i gang, trenger å vite at det er normalt. Og selv de som trener så mye som meg opplever dette også.

 

 

Det var dagens og det var skikkelig godt å få sagt det. Ha en fin ettermiddag og kveld.

 

 

 

#Trening #Motivasjon #Helse #Styrketrening #Styrke #Instagram #Blogg #Inspirasjon #Høst #Oktober #Sunnhet

 

 

 

-Randi Annette-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg