Å jobbe som frisør. Kreftfremkallende?

Jeg hadde egentlig et helt annet blogginnlegg som jeg skulle poste i dag, men på grunn av at jeg kom over en artikkel på en nettside, ble det derfor noe helt annet. Som frisør så kjente jeg at det kokte litt inne i meg. Ja, vi som er frisører jobber med kjemikalier og vi jobber i en salong som fort blir støvete. Men, er dette riktig måte å framstille frisørfaget på?

 

 

I disse dager er det de med mastergrad som sliter å få seg og jobb og yrkesfagene trenger flere. Så kanskje det sitter en håpefull gutt eller ei jente med en drøm om å bli frisør, der foreldre skremmer de unna fordi det kan være kreftfremkallende?!

 

Den såkalte fryktlisten så slik ut.

Skiftarbeid

Frisør

Rødt kjøtt

Syltet frukt

Kaffe

Salt

 

Det var mer enn dette også, men listen var lang. Så for min del som er frisør, som jobber turnus og drikker kaffe ,er jeg i faresonen. Det er flott at det blir satt fokus på dette og det kan være jeg er for naiv og ikke tar dette så alvorlig som jeg kanskje burde. Det kan vi diskutere.

Men, skal vi være redd for å få kreft så må vi holde oss unna ganske mye. Da kan man ikke være ute så mye heller på grunn av solstråler. Nei, jeg vil ha fokus på at yrkesfag som snekker, rørlegger, frisør og lignende skal bli satt mer i fokus. Det er ikke slik at alle må ha en master for å bety noe i samfunnet. 

 

Dette var dagens.

 

 

Følg meg gjerne på instagram, @Randiae og min side. Link til siden finner du her.

 

 

 

 

#Kreft #Avis #Nett #Nettavisen #Frisør #Kreftfremkallende #Naiv #Samfunn #Helse #Oktober #Hverdag #Blogg

 

 

-Randi Annette-

8 kommentarer
    1. De bytter jo på heletiden hva som er farlig og ikke, ene dagen er bananer det sunneste du kan spise, og neste dag kan du dø av det, så kjenner jeg tar ikke sånne ting så veldig seriøst lenger, hehe! Kan ikke slutte med alt fordi det kan være farlig 🙂

    2. Maiken Elise: Helt enig. Det er også derfor jeg legger meg litt flat i dette innlegget å sier at jeg kan være naiv. Jeg tar det heller ikke så bokstavelig lenger, nettopp på grunn av at det som var farlig ikke er så farlig like ve. Brød blir du feit av også. Å sjokolade er sunt. Jeg må nesten bare le 😉

    3. Syns man skal ta sånn med en klype salt. Alt er jo farlig fortiden, til og med gulrøtter.. Jeg stopper ikke å spise gulrøtter av den grunn. Syns å være frisør er en flott jobb!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg