12 år siden jeg gikk på ski. Og slik gikk det.

Det er kjempe flaut å si det, men det er faktisk tolv år siden jeg gikk på ski. Det har ikke vært noen som har dratt meg med, helt til nå.

Rett etter jobb i går, dro jeg til Gløshaugen for å jobbe med matematikk i to timer, før jeg ble plukket opp av han som skulle ha meg med på ski. Vi snakker da om skøyteski. Jeg har aldri i mitt liv skøytet. Har prøvd, men ikke vært noe jeg har fått til. I går ble det staking og skøyting. Førstnevnte fikk jeg til fortere da jeg synes det var enklere enn skøyting. Men, jeg fikk høre at jeg tok det veldig fort. Jeg prøvde meg på en oppoverbakke og jeg kjente fort at den var skikkelig bratt. Men, opp, det skulle jeg. Han som var med meg hadde i mine øyne en fantastisk teknikk og han ga meg gode råd og tips hele veien. Han var veldig flink til å lære bort. Opp den bakken var det lite teknikk fra min side, men mye kraft. Armene mine var grunnen til at jeg kom meg opp. Han lo av meg for jeg jobbet målrettet og han så at jeg var skikkelig sterk i armene.

 

 

Han la merke til at jeg var veldig sta. Da begynte jeg å le skikkelig. Det lyste av meg, og vel så det. Opp den bakken, det skulle jeg. Jeg gikk på trynet ca tre ganger. To av gangene var ned den bratte bakken. Og toppen av det hele, så stoppet det ei lita jente etter jeg falt. Jeg hørte en liten barnestemme si, går det bra med deg?. Jeg begynte å le og jeg kunne fortelle henne at alt var i orden. Lille jenta var vekk på noen få sekunder. Det er skikkelig gøy å se hvor mange flinke barn det er. Er det noe jeg ønsker, så er det helt klart å lære mine barn å like det å gå på ski. Jeg synes det er en fin trening og samtidig noe fint en familie kan finne på sammen. Nå er jo det lenge til, men jeg likte det å se barn og voksne sammen på en slik aktivitet.

 

Om jeg ble gira og har lyst til å gjøre dette igjen? Svaret på det er helt klart, ja.

 

#Ski #Granåsen #Trondheim #Skøyteski #Skøyter #VInter #Blogg #Helse #Trening #Aktiv #Hverdag #Februar 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg