Få 3 sunne oppskrifter. Perfekt på valentine og morsdag.

Så klart må jeg komme med noen sunnere oppskrifter på denne dagen. Nei, det er ikke en skam og spise usunt hverken på en mandag, torsdag eller en helg. Men, jeg vet at mange av mine lesere setter pris på slike oppskrifter, så da er det klart jeg må blogge litt om den slags.

Deilig oppskrift på en sunn gele, i hjerteform. Denne lagde jeg i går kveld så den skulle bli klar til i dag.

 

Sist helg var det jo tid for fastelavnsboller og da lagde jeg en sunnere variant av det. Oppskriften finner du her.

Jeg lovet dere oppskriften på en sunnere vaniljekrem og den får dere her.

 

Ingredienser

    5 Dl ekstra lett melk

40g Sukrin

En halv vaniljestang

40g

Maisenna

3 Eggeplommer

2 Ss mager kesam

 

Slik gjør du

Del vaniljestangen på langs og ta ut innholdet med en kniv. Ha dette i en kasserolle med skallet, og hell i melk og sukrin. Varm opp dette og rør jevnlig så melken ikke brenner seg. Ikke ha på for sterk varme, men la det få et oppkok. La blandingen så stå i fem til syv minutter. I en annen skål, blander du maisenna med eggeplommene og visp sammen. Hell over omtrent halvparten av melken i eggeblandingen. Ta vaniljestangen utav kasserollen, og bland alt sammen godt med visp. Ha på mer og mer varme, og du vil etter få minutter se at blandingen tykner. Da slår du av platen og rører inn vanilje kesam.

Da er det bare å dele opp boller og smøre på.

 

I fjor så blogget jeg om denne dagen, men da bestod den lite av oppskrifter, men heller noe mer personlig. Les gjerne det innlegget her.

 

 Følg meg gjerne på instagram, @Randiae og min side. Link til siden finner du her

 

#Morsdag #Valentine #Søndag #Helg #Oppskfiter #Tips #Sunn #Sunnhet #Bakst #Gele #Vanilje #Vaniljekrem #Inspirasjon #Motivasjon #Helse #Instagram

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg