Oppskrift på en deilig og sunnere middag.

Nå er det på tide å dele en ny oppskrift med dere, og denne gangen er det noe som gratineres i ovnen. Det er helt klart noe av det beste jeg vet, selv om jeg ikke lager slike middager så alt for ofte. Dette er på en måte min type middag når jeg skal kose meg skikkelig. 

 

Ingredienser

1 stor boks mager Cottage Cheese

1 Pk kjøttdeig/karbonadedeig

1Pk Speltlomper

1 Boks hermetiske tomater

2 Hvitløksfedd

Hvitost etter eget ønske

 

 

 

Slik gjør du

Sett ovnen på 220 grader. Stek kjøttet godt og bland i en boks med hermetiske tomater og presset hvitløk. Legg så kjøttblandingen i en ildfastform, og legg speltlomper over. Deretter et lag med cottage cheese. Jeg fikk i min form lagt 4 lomper totalt. Kjøtt, lomper, cottage cheese, kjøtt, lomper, cottage cheese, kjøtt og ost. La den stå i ca 15 minutter, til osten er smeltet.


 

 

For ekstra smak, kan du benytte flere ulike typer oster. For å se en annen oppskrift med speltlomper, trykk på denne linken.

 

Vet ikke om det er bare meg, men jeg ble i så fall skikkelig sulten. Håper dere vil like denne. Ha en fantastisk dag.

 

#Mat #sunn #Bauer #Spelt #Speltlomper #Lomper #Tips #Oppskrift #Protein #Kropp #Helse

-Randi Annette-

6 kommentarer

Siste innlegg