Øvelser for hjemmetrening. Ingen unnskyldning.

Jeg har blitt litt inspirert av denne helgen. Som mange av dere har fått med dere, så tok jeg med pappa på trening i går og jeg måtte tenke helt nytt. Jeg måtte legge meg på nivået til en som ikke har trent styrketrening på hundre år. Litt overdrevent, men dere skjønner poenget. Pappa lot seg også inspirere og jeg snakket med han om ulike øvelser han kunne gjøre hjemme hvis han ville fortsette litt med denne styrketreningen. Når jeg skal hjem i påsken, tenker jeg å lage et program til han og ta han med på ulike øvelser som han kan gjøre hjemme. Og jeg tror det er viktig at de øvelsene ikke tar alt for lang tid, så det blir et ork.
Jeg så igjennom noen gamle innlegg her på bloggen og jeg kunne finne noen geniale øvelser for akkurat dette.

 

Les: 4 øvelser for strammere rumpe

 

Pushups.

Først vil jeg si at dette bildet er hentet ifra en dag jeg trente litt hjemme med en litt dårlig form. Vær obs på rumpa at den ikke stikker for mye opp. Teknikken er ikke den beste her på bildet. Men, her ser dere en øvelse som tar for seg gode muskelgrupper på overkroppen. .

 

Dips.

Denne øvelsen kan gjøres på denne måten. Den kan også gjøres ved at du setter begge beina i bakken. Da blir øvelsen enda lettere.  På bildet ser du starten av øvelsen. Du skal senke rumpa ned imot gulvet, og deretter rett opp igjen. Her er det armene som jobber. Dersom det blir for tungt, ha føttene i gulvet.

 

Skrå magemuskler.

Her får magen kjørt seg. Denne øvelsen går på de skrå magemusklene. Kjempe hard, men også veldig gøy.

 

Planken.

Dette er for mange en øvelse som ikke er noe annet enn vond. Her kan man stå i for eksempel 20 sekunder, hvil i fem sekunder, opp igjen i nye 20 sekunder. Dette kan du gjøre så mange ganger du klarer.

 

Det er så klart en fordel å ha noen vekter hjemme også. Er man uerfaren med vekter, fyll en ryggsekk og ta knebøy eller frontbøy med den som ekstra belastning. Eller vannflasker og ta øvelser som bicepscurl og lignende. Det er altså ingen unnskyldning. Det er bare å bruke fantasien. Det er kun du selv som setter begrensningene.

 

Var noe av dette nyttig?

 

#Hjemmetrening #Trening #sporty #Sport #Bulgarian #Gluts #Rumpe #Rumpeøvelser #Treningsøvelser #Tips #Motivasjon #inspirasjon #hverdag #Mandag #Mars #sportsklær #klær #treningsblogg

 

-Randi Annette-

 

8 kommentarer
    1. Mina Gjerde: Det blir fort kjedelig. Jeg selv synes det er godt å komme meg ut eller borte. Aller helst på et studio. Der er det ingenting som forstyrrer. Der er hodet klart og der forbinder man plassen med å trene. Hjemme er det så mye annet som kan forstyrre. Men, dersom man bestemmer seg, tar på litt musikk og har en plan, da går hjemmetreningen som en lek.

    2. Iselin Renée: Absolutt 🙂 Men, treningsstudio er absolutt det beste for min del 🙂 Men, de gangene man ikke rekker det, er det genialt å vite hva man faktisk kan gjøre hjemme også 🙂

    3. Utrolig hva man kan få til hjemme. Etter vi kjøpte leilighet og økonomien ble litt strammere, sluttet jeg på treningsenteret og trener bare hjemme. Funker veldig bra 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg