Skammelig og billig. Spør du meg.

Er det noen som er svak for gummi, salt og søtt, så er det meg. Jeg synes smågodt er utrolig godt, men jeg får også svi for det. Jeg får skikkelig mageknipe etter å ha spist mye smågodt, og jeg vil helst unngå å spise det. Men, når man ser slike tilbud som at det koster så lite som nå, blir selv jeg fristet. Selv om jeg vet jeg får vondt av å spise det, så frister det. Enn det. Jeg vet det er godt, men jeg vet jeg får smerter etterpå. Og like vel, så kjenner jeg at jeg blir fristet. 

Hva med de som sliter med vekten. De som har startet på et nytt og bedre liv, fordi helsen deres er så dårlig. De er selv kanskje i tjue årene, men kroppen og helsen er gamlere enn 60 år. Bare ved å tenke på det, blir jeg dårlig. Jeg synes det er trist. Så hvorfor ikke ha tilbud på frukt og grønt også?!

 

Ja, det er bra det er billig på den siden at de som har dårlig økonomi, kan faktisk kjøpe noe slikt til barna sine, og kanskje til seg selv. Ja, det er kos og det er bra. Men, på en annen side er det ikke så bra. Selv kunne jeg tenkt med at en avokado koster 3 kroner. Og kanskje en pose med fem ulike frukter kostet 10 kroner. Slikt tilbud er minst like viktig. Spør du meg.

 


<b>PRISKRIGEN VOKSER:</b> Etter at Rema 1000 startet priskrig på smågodt, har Kiwi og Coop dumpet prisene tilsvarende. I dag kuttet Kiwi prisene også på flere andre påskevarer, se prisoversikt nedenfor.

 

Men, så er det til syvende og sist vi selv som bestemmer om vi skal kjøpe det og spise det. Men, det er for min del ikke så enkelt. Kanskje det burde være det, men det er ikke det. For de som er glad i smågodt og sjokolade, så handler det ikke alltid om man vil eller ikke. Man er menneskelig. Jeg er svak for dette. Jeg vet jo det smaker godt. Men, jeg får vel ha det i bakhodet at jeg får svi for det ettterpå. Er kvalmen og smerten i magen verdt det, eller ikke. 

<p>ET LITE STYKKE HELSEKOST: Ekspertene er enige. Du kan trygt spise sjokolade ? i små mengder, og helst mørk.</p>

Hva tenker du om disse tilbudene?

Dette er ikke verst for meg, da jeg ikke er overvektig. Jeg tåler å unne meg dette, men det er det ikke alle som gjør. Derfor reagerer jeg på dette.

 

 

#Helsenorge #Norge #Helse #Mennesker #Pris #påske #Sjokolade #Smågodt #Candy #Tilbud #Priskrig #Smågodtkrigen #Hysteri #overvekt

-Randi Annette-

8 kommentarer
    1. Helt enig! Elsker søtt og salt, og det ble absolutt ikke bedre etter jeg sluttet å røyke. Klarte gå forbi rema i går fordi jeg allerede har en pose godis med kr.2.90hg fra et par uker siden liggende. Hovedproblemet er jo at man ikke klarer å begrense seg. Godteri og frukt skulle byttet plass prismessig!

    2. Synes ikke helt det er riktig at godteri ikke skal være på tilbud fordi noen slanker seg, er overvektige osv..Frukt er av og til på tilbud også. det butikkene gjør nå er å konkurrere om kundene, derfor er godteri som kjøpes mye av i påska så billig. Men selvfølgelig, alle skal få ha en egen mening! 🙂

    3. Anonym: Sier ikke at det ikke skal være på tilbud. Men, det er synd med tanke på de som sliter med å gå forbi disse hyllene ifra før av. Så klart må butikkene konkurrere om kundene. Det gjør jo alle butikker på hver sin måte. Det skal godt gjøres å dekke alle sine behov 🙂

    4. Jeg mener at det får være opp til hver enkelt person. Det er så alt for lett å skylde på butikkene for overvekten sin. Til syvende og sist så er det de selv som kjøper smågodt og etterpå putter det i munnen sin.
      Jeg vet at det er vanskelig å gå forbi ilbud når man har spist godteri konstant hele sitt liv (jeg har vært der), men desto større glede om de klarer å la være.

    5. Lene: Butikkene må gjøre sin jobb for å “overleve” og for å få flest kunder. Det sier seg selv 🙂 Så er helt enig i det du sier 🙂 Men, det er trist det må gå så langt på en annen side også.

    6. Det er sutring, selv om noen slanker seg så gjør ikke alle det. De har appelsiner til 2,50 no. Løp og kjøp

    7. Anonym: Vil ikke kalle det sutring. Det er ikke meg det er verst for. Jeg tenker generelt. For de som sliter med å gå forbi disse hyllene fra før av, spesielt. Takk for tipset angående appelsinene 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg