HVORFOR STRAFFER DU DEG SELV? ER DU IKKE BRA NOK?

 

Jeg tror vi er i overkant frekke og strenge i mot oss selv. Å da tror jeg ikke det er bare oss jenter, men også gutter. Men, vi jenter er kanskje mer åpen om det. Det kan være flere faktorer som spiller inn, men det dreier seg først og fremt om å få tilbakemelding ifra andre, tror jeg.

 

Hvor mange ganger har du ikke hatt lyst til å trene, men når det kommer til stykket, trekker du deg?
Du blir sittende med treningstøyet i sofaen og mange negative tanker kommer strømmende på. Dette har jeg selv opplevd, da jeg ikke følte meg bra nok.

 

Det er noe med det å blir voksen. Det å vite hvem man er. Jeg har vært i den perioden i livet der jeg ikke følte meg bra nok fordi jeg ikke gjorde det “alle andre” gjorde. De var så flinke, men jeg lyktes ikke.

For kanskje seks år siden begynte jeg å gi litt faen. Jeg visste hvem jeg ville være og jeg fant roen med en gang. Jeg brukte min tid og energi på de som ville meg noe godt. Det å leve opp til ting som ikke er deg, skal du heller ikke gjøre, lærte jeg. Jeg fant min måte og det var der treningen kom inn. Jeg begynte å trene noe som jeg likte, å jeg har blitt hekta. Styrketrening er noe som har gitt meg utrolig mye. Det har gitt meg en følelse av mestring.

 

Bildet er fra da jeg trente på Maxtrim på Frøya.


Et forferdelig bildet, men det viser bare at jeg tar styrketreningen seriøst og at jeg løfter slik at jeg så akkurat greier det.

 

 

Flytt fokus på deg og ditt. Du kan bare konkurrere med deg selv. 

 

 

 

#Helse #Fokus #Trening #Misunnelse #sjalusi #Psyke #Psykisk #Lidelse #Følelser #Trondheim #Frøya #Mai

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Det er nok dessverre slik at mange er sin egen, verste fiende.. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Utallige ganger opplever jeg at jeg trykker ned meg selv, både bevisst og ubevisst. Hva gir det meg? Ingenting positivt.. Likevel er det noen ganger så utrolig vanskelig å være snill mot seg selv! Dette er noe jeg, og veldig mange andre, absolutt bør bli bedre på. Vi fortjener kun det beste og en god start er å løfte opp seg selv fremfor å trykke ned seg selv 🙂
      Ha en flott fredag, Randi Annette!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg