Del 1. Tips til øvelser du kan gjøre hjemme.

Forrige uke var en uke jeg slettes ikke var motivert for å trene. Uken før der hadde jeg en skade i skulderen, som førte til at jeg tok fri fra trening i noen dager. Da var det tydeligvis tungt å begynne på igjen. Men, jeg er sta og det er jeg glad for noen ganger. Spesielt i situasjoner der jeg er lat. Forrige mandag slet jeg med å komme med til trening, selv om treningssenteret er 15 sekunder unna. Så da tok jeg heller litt egentrening, samtidig som jeg lagde meg min egen hashtag, #fitmedrandiae.

 

#Fitmedrandiae , #Randiae og @Randiae må dere gjerne bruke når dere poster bilder og videoer på instagram.

 

Første øvelse jeg vil vise dere er, bulgarsk utfall. 

 

Utfall er en øvelse mange har et dårlig forhold til, noe jeg godt kan forstå. Selv utfører jeg denne med 16kg i hver hånd, og det er ikke noe jeg elsker å gjøre, men jeg må gjøre det. Denne øvelsen tror jeg mange kan si seg enig i at den er fryktelig tung, men en øvelse alle burde ha med i programmet sitt. Man drar ikke på trening for å kjenne på at alt er godt og lite vondt. Det må litt smerte til. På en god måte, vel og merke.

 

Stå med ene foten bak deg på en benk, stol eller slik som jeg gjør. Den andre foten skal stå langt ifra deg så du kan få det bakerste kneet ned i bakken, uten at kneet som er fremst, kommer over tærne. Tær og kne skal peke samme vei. Rett i ryggen.

 

Også har vi det berømte strikket. Dette strikket er kjempe gammelt, og jeg har stort sett tatt det i bruk på ferie. Det tar ikke mye plass når man skal på reise, og man kan bli skikkelig svett av kun egenvekt og strikk.

 

Knebøy med strikk.

 

Her plasserer du strikket så det ligger stramt og litt over knærne. Desto strammere strikket er på denne øvelsen, desto tyngre. Det er som viktig her er å hele tiden jobbe med knærne utover på vei ned, og for all del, ikke glem å gjør det samme på vei opp. Jeg har selv terpet teknikken min, og det er fort for kroppen og jukse på vei jobb. Sterk kjerne og press knærne utover. Det tar skikkelig hvis du utfører denne riktig.

 

Tightsen er sponset av Brazfit, og dere kan bruke min rabattkode som gir 15%. Randiae15.

 

Det var dagens to øvelser som går på rumpe og lår. Jeg trente kanskje i 30 minutter, og det skulle ikke mer til før jeg ble varm og sliten. Gled dere til Del 2. Det kommer.

 

Dersom du ønsker å dele innlegget med en venn, så er det bare å trykk på DEL nederst til venstre i dette innlegget.

 

Ønsker dere en fortsatt fin dag.

 

 

-Randi Annette-

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg