I dag våknet jeg av brannalarmen.

Det var mindre hyggelig å bli vekket av brannalarmen i dag. Det er vel aldri noe hyggelig, men jeg blir så utrolig stresset av det. Rett opp og finne et eller annet å kle på seg. Da er det bare å glemme å tenke på alt man egentlig skulle hatt på seg, og bare få på seg noe. Jeg tenker alltid at det bare er noen som har vært uheldig med matlaging eller noe. Så jeg stresser ikke så alt for mye. Og det er så dumt. Enn hvis det begynner å brenne, og det er alvorlig. At jeg ikke kommer meg ut i tide. Det er jo livsfarlig. Jeg har heldigvis tatt meg sammen, for tidligere var jeg veldig sånn, ja ja. Det er sikkert bare en falsk alarm. Og dette skyldes at jeg har jobbet på senter der man ikke måtte gå ut, at vi bare spurte vaktmesteren om det var ok å være inne på grunn av at vi hadde kunder i salongen. Det er jo derfor jeg ikke reagere slik jeg egentlig burde. 

 

Ta brannalarmen seriøs. Det er bare å få på seg en shorts/bukse og hettegenser. Ikke tenk på sokker og truse. Kom dere ut. Selv gikk jeg ut uten linser, men med shorts og hettegenser. Det var bare å komme seg opp av sengen og ut.

 

 

Det har gått brannalarmer i bygget mitt en del ganger, og det har vært på grunn av matlaging. Det må være kjempe ekkelt å være den som har utløst den. Jeg hadde i så fall hatt dårlig samvittighet.

 

Har du opplevd noe lignende selv? Hvordan reagerer du når en brannalarm går?

 

 

-Randi Annette-

 

6 kommentarer
    1. Bare opplevd sånt på barne skolen og ungdomsskolen da jeg gikk der. Men da skjedde det også litt vel ofte, og vi tok det mindre og mindre seriøst. Ikke noe bra nei.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg