Ro deg ned litt, kvinnemenneske.

Jeg blir livredd meg selv til tider. Jeg tok meg selv i å gjøre noe jeg ikke var klar over, noe som skremmer meg. Jeg sitter stort sett å spiser alene og når det er middagstid så tenker jeg ikke på annet enn å få lagd ferdig middagen, for så å spise den – enkelt og greit. Jeg tok meg selv i det å stresse i det det jeg spiste. Jeg satte meg ned ved spisebordet, der jeg sjeldent spiser middagen. Jeg sitter gjerne ved sofaen og ser TV når jeg spiser, for å få litt lyd og stemning i rommet. Men, jeg bestemte meg for å slappe av ved spisebordet.

 

Jeg satt å ristet med den ene foten når jeg spiste. Jeg tok tak i telefonen og begynte å se over facebook og andre ting på mobilen. Helt til jeg innså hva jeg faktisk holdt på med. Ikke satt jeg i ro. Ikke satt jeg å slappet av og nøt det lille måltidet som ikke hadde tatt meg mer enn ti minutter å fått ned. Joda, telefonen var godt plantet i den ene hånden. Hva er greia liksom.

 

 

Når jeg har besøk av kjæresten min eller andre, har jeg såpass mye respekt at jeg legger vekk mobilen når jeg spiser. Men, når jeg er alene, da tenker jeg ikke over det. Dette sier meg at jeg er kanskje mer stresset enn jeg hadde trodd. Også dette med foten som rister da.

Stress uten å ha en grunn for å stresse.

 

Vet dere hva jeg gjorde med det? Jo, jeg tok tak i det. La vekk telefonen og dro rett på trening etterpå. 30 minutter med yoga/ tøyeøvelser og styrketrening etterpå. Resultatet ble som forventet. Maksimalt avslappet. En stressende dag på jobb har det også vært, så jeg greide nok ikke å senke skuldrene med en gang. Det handler kanskje om å sette seg ned og tenke over det. Kjenn etter om man er helt avslappet.

Stress har jo aldri vært bra – ikke for noen.

 

 

 #kropp #Helse #trening #fokus #Trondheim #yoga #trdby #styrketrening #motivasjon #inspirasjon #foto #photo #august

-Randi Annette-

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg