Fra blondine til brunette.

Det å jobbe som frisør er utrolig gøy og det er nok mange med samme utdannelse som meg som er enig i det. Utfordringer møter vi daglig, noen større enn andre. Generelt sett så er ingen dager like. Det er alt ifra de som går til frisøren for første gang, til de som kommer hver tredje – sjette uke.I mitt tilfelle i går, hadde jeg en kunde som var til frisøren for aller første gang. Moren hennes jobber nemlig som frisør utenfor Oslo, så jeg fikk æren av å gjøre det moren hennes ikke ville gjøre. Nemlig det å fagre henne til en brunette

 

Håret var ekstremt slitt og tørt, og det hadde vært kjekt å få klippet litt, men det ønsket hun ikke. 

 

 

Jeg startet med å kure håret og bygge det opp, for så å sette inn en forpigmentering helt ytterst i lengdene der hun var nesten helt hvit. Forpigmentering hindrer at tuppene blir matte og suger til seg alt for mye pigment. En risiko, men det er viktig å gjøre håret klar for en slik prosess med rens og hårkur.

 

Og slik ble resultatet. En skulle tro hun var brunette da hun kom inn i første omgang. For hun kledde det mørke håret så godt, så jeg glemte nesten hvodan hun så ut med blondt hår. Det sier bare at hun kledde det brune håret utrolig godt.

 

 

 

 

Med tanke på at hun hadde ettervekst og en veldig ujevn farge, ble resultatet veldig bra.

 

 

 

Både jeg og kunden ble utrolig fornøyd. Det er så gøy å få prøve seg på det å få noen fra lys til mørkt også. Stort sett har det vært motsatt. Men, nå er det nok mørkere og mer gyldent hår mot høsten.

 

Dersom du liker utfordringer og er glad i å gi av deg selv – bli frisør.

 

 

Ha en super fin dag. Følg meg gjerne på instagram, @randiae.

#blond #ombre #joico #hår #mote #trend #fashion #stil #foto #photo #hairstylist #stylist#høst #frisør #modell #model #blondiner #brunette

 

-Randi Annette-

12 kommentarer
    1. Henriette Celin: Tusen takk 🙂 Lyset på bildene ble så som så, men det er ikke vanskelig å se at hun ble en flott brunette i så fall 😀 Hun kommer fire uker for å friske opp fargen igjen, da den vil slippe litt. Hun bor type fire timer unna Trondheim. Så det i seg selv er jo et godt tegn 🙂

    2. SV: Det er sant, hun kledde det godt 😀
      Jaha, ja det er det da. Å kjøre i 4 timer for å komme seg til frisøren er ikke gale. Det burde du jo ta som et kompliment 😉

    3. Så fin du ble, og kledde både å være lys og mørk. Selv gikk jeg fra å være lys og tilbake til mørk igjen for et par uker siden, og jeg angrer ikke 🙂

    4. Pernille: Det er håret til en kunde jeg hadde i salongen i går 🙂 Det er gøy med forandring. Jeg blir nok litt mørkere selv mot høsten tenker jeg 🙂

    5. Eva: Sant. Det skal jo godt gjøres å få en farge jevn og fin, uten tupper som blir mørke og stygge. I tilfelle her var det å rense, kure og tilføre pigmenter som ikke var der veldig avgjørende. Men, med tanke på utgangspunktet, og at jeg ikke fikk klippe noe,så ble det veldig bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg