10 styrkeøvelser for nybegynnere.

I dag var jeg en motivator og en inspirasjon for ei som ikke hadde trent på over ett år. Det var noe som krevde mer enn jeg skulle tro. Og da mener jeg at jeg måtte tenke helt nytt enn hva jeg er vant til. Det er lenge siden jeg selv var ny på gymmet, så det å vise øvelser der man opplever mestring som ny i gamet, opplevde jeg var veldig utfordrende. Når jeg har med meg folk på trening som ikke er vant med å trene, noe jeg så og si aldri har gjort før, vil jeg ikke vise de hva jeg er god for og hva jeg kan, men heller det å vise de mulighetene.

 

Som ny opplever man at et treningssenter er skummelt, og man er ofte redd for å se dum ut. Der har mange av oss vært.

 

Sportstoppen er sponset av Brazfit.

 

Øvelsene vi kjørte igjennom var følgende:

Air squats

Skrå magemuskler med kettlebell

Utfall

Dips på benk

Jumpbox

Roing i slynge

Pushups i slynge

Gå opp og ned på en boks med ekstra vekter

Enarms roing med kettlebell

Mountain Climbers (Kondisjonsøvelse)

 

Det ble ikke fulle sett med alle øvelsene, men det ble en grei start for en kropp som ikke har løftet på ett år. Håper det ble nok inspirasjon til å fortsette treningen. Dette ble for min del min fjerde treningsøkt så langt denne uken, og jeg har fortsatt gangsperre. Det hjelper heldigvis på å varme godt opp. Hun som ble med meg i dag imponerte, og hun var skikkelig flink. Håper hun vil fortsette og holder motivasjonen oppe nå i mørketiden. 

 

 

Kanskje fikk du noen innspill til nye øvelser i dagens innlegg også. Det er klart at dette ikke er bare for nybegynnere, men det er ikke de mest avanserte øvelsene som krever mye utstyr. Så sånn sett tenker jeg dette er gode valg for en nybegynner. Er man flink og har mye erfaring, kan man bruke ekstra 

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg