Endelig litt leseglede.

I ettermiddag fant jeg fram bok nummer to, altså den av Roy Jacobsen. Jeg hadde lest noen sider tidligere i uken som var, men jeg hadde ikke den store lesegleden. Den kom heldigvis litt i ettermiddag, og nå føler jeg at jeg er godt på vei. Jeg har aldri helt greid å finne lesegleden, og jeg skal nok innrømme at når norskfaget er historie, så er også lesingen av bøker lagt på hyllen. Tror jeg da. 

 

Kanskje du selv har lest noen av disse?

 

Disse bøkene leser jeg nå i forbindelse med min fordypningsoppgave, der jeg skal drøfte tema oppvekst. Jeg skal sammenligne disse to bøkene, og jeg skal deretter filme meg selv der jeg snakker om dette temaet. En muntlig presentasjon altså.

 

Og jeg skal love dere at det ikke er jeg som har slitt ut boka, for så ivrig er jeg ikke.

 

Så til neste år er disse bøkene historie. Selv om de er ganske greie da. Veldig enkle og lette bøker å lese.

 

Så når bøkene er lest, det er da arbeidet begynner. Nå har jeg jobbet godt over fire timer med faget, så nå skal jeg unne meg litt TV og avslapping før det blir å trene klokken 06.00 i morgen tidlig med jentene jeg trente med på fredag. Samme tid, samme sted.

 

P O W E R.

 

-Randi Annette-
 

10 kommentarer
    1. All ære til alle som klarer å trene kl 06 om morgenen 🙂 Jeg startet opp min treningsblogg idag så hadde vært kjekt om du fulgte tilbake 🙂 Er ganske grønn på blogging men kommer vel inn i det anntar jeg 🙂

    2. Håper virkelig at du finner glede i lesingen etter hvert. Lesing for meg er nok ikke ulikt trening for deg. Kan ikke tenke meg en dag uten. Finner jeg ei bok jeg liker, og det er mange av dem der ute, kobler jeg helt av og lar meg trekke inn i en annen verden, bilder, lyder lukter, ja alle inntrykk fyller meg og jeg blir tilnærmet lykkelig. Håper for din skyld du finner noe av det samme en dag. Lykke til!

    3. Pappamannen: Det er så morsomt å høre deg si det, at det faktisk kan gå an å like det å lese så godt. Jeg tror jeg finner gleden ved det når jeg er ferdig å studere. Jeg leser hver eneste dag, men dog ikke bøker på den måten. Men, når jeg blir ferdig å studere, tenker jeg at gleden kommer.

      Det er jo utrolig befriende og godt å sitte med en bok. Det kan jeg virkelig si meg enig i. Hvilken sjanger foretrekker du? Tysteren av Jan- Erik Fjell likte jeg veldig 🙂

    4. Jeg er genuint interessert i historie, så historiske romaner er favoritten for tida. Gjerne fra middelalderen. Ellers går det litt i bølger. Hadde en periode hvor jeg leste alt jeg fant av norske klassikere. Hamsun, Falkberget, Duun og dem gikk inn på høykant. Det eneste jeg ikke kikker på er fantasy og vanlig krim. Men det hender jeg leser det også. Får ikke sove uten et par kapitler.

    5. Pappamannen: Skulle ønske jeg var som deg. Jeg hadde nok hadd en stor fordel med tanke på studiene. Det å like å lese og ikke minst med tanke på at noen av fagene jeg nå har studert er norsk og historie. Kanskje det kommer etter hvert. Det er lov å håpe 🙂 🙂

    6. Regner med det kommer etter hvert som du må jobbe med det. Ei oppegående jente som deg kommer nok til å finne ting i litteraturen som fenger. Hvis ikke får jeg trå til som mentor og konsulent!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg