Jeg og skrivinga er på talefot.

I dag fikk jeg virkelig taket på skrivingen igjen, noe jeg så farlig mørkt på i starten av uka. Da forsto jeg ikke hva oppgavene spurte etter, eller hvor jeg skulle begynne. Men, med litt hjelp ifra gode venner som kan hjelpe meg med å tolke en oppgave, så ble det straks litt lettere. Det er litt greit å forstå hva oppgaven spør etter før man begynner å legge masse tid i det å irritere seg. Og ikke minst diskutere ting. I går kveld satt jeg i tre til fire timer og slet skikkelig med å forstå og få ned nynorske ord. Men, nå har det løsnet, og jeg tror jeg er inne på noe. Det å studere via nettskole er en historie i seg selv.

 

Ikke et hjerte fordi jeg elsker nynorsk, da det ville vært en stor løgn…..

 

Jeg skriver om opplysningstiden, satire og Ludvig Holberg denne uken, på nynorsk. Meget tørt. Men, det må gjøres. Jeg er kanskje 25% ferdig, så jeg har mye igjen. Men, pauser må jeg også ha. Ellers bruker jeg bare tiden dårlig, som jeg gjorde i går.

 

Det er vanskelig når jeg ikke finner noe glede i det. Jeg hadde en skriveoppgave om media, og en oppgave om mennesker med tanke på religion. helt i starten av studiet. Det likte jeg, da jeg er en del av media. Og folk mener også mye om religion i dag. Noen er kristne og andre vet ikke hva de er. Jeg opplevde det som et spennende tema, så da gikk det veldig greit.
 

Men, ikke alt kan være morsomt her i hverdagen. Men, godt at jeg og skrivinga er på talefot i så fall. Bedre det enn å ha skrivesperre.

 

Nå litt mer skriving før det blir trening klokken 06.30 i morgen tidlig. Ønsker dere en fortsatt fin kveld.

 

-Randi Annette-

4 kommentarer
    1. Det der med skrivesperre er noe dritt. Har lidd av det mange ganger og kommet ut av det igjen. Noen ganger har det funka med deadline. Da bare må ting inn før en dato. Andre ganger, sånn som nå, har jeg bare begynt å skrive igjen. I det små. Ofte om irrelevante ting og da løsner det plutselig av seg selv. Da er jeg plutselig på talefot med skrivinga igjen, som du så treffende kaller det. Lykke til med skriving, og alt annet du holder på med også forresten!

    2. Pappamannen: Takk:) Jeg synes det går greit med langsvarsoppgaven, som skal være på 2-5 sider på NYNORSK. Men, den kortsvarsoppgaven der jeg kun skal ha 250 ord, og skal svare på følgende: “Kva for ei karaktertrekk er typiske for vår tid, ville Ludvig Holberg ha gjort narr av om han levde i dag?”.

      Så ja. Den er verre…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg