Kalenderluke nr 12. Juleverksted.

Det å være med på juleverksted før jul er noe jeg vil anbefale dere alle til å gjøre. Det er noe som vekker barndomsminner og de vil jeg ta vare på så lenge jeg kan. Jeg kan ikke huske sist jeg var med på et slikt juleverksted, så dette øyeblikket satte jeg virkelig stor pris på.

 

Jeg og min kjæreste var på besøk til min fadder, som bor like utenfor Trondheim. Vi tok toget dit på fredag, og skulle dra hjem til Trondheim igjen dagen etter. Da vi kom fram ble vi servert julemiddag og begynte etterhvert med julebakst og juleverksted. I dette innlegget tenkte jeg ikke bare å minne dere på at dere kunne ha juleverksted, men også det å invitere kjente og kjære til en slik opplevelse som jeg var så heldig å få. Og det beste av alt med det juleverkstedet jeg var med på, der var det gjenbruk av gamle bøker og lignende. Noe jeg har sansen for.

 

 

 

 

 

Her lager jeg og min kjæreste en stjerne sammen. Her har vi brettet og limet, og det ble til slutt en kjempe fin stjerne som nå har blitt hengt opp i vinduet.

 

 

 

Disse små stjernene ligger så langt på et fint fat som jeg har. De kan også henges opp slik dere ser på bildet under.

 

De siste som dere ser henger i et vindu også. De henger slik at den som er på midten er lengst, også blir de kortere på sidene, som en V-form. Kjempe fint, og ikke minst enkelt.

 

 

Har du hatt juleverksted, eller har du vært på noen i år? Brukte du noen bøker til din pynt? 

 

-Randi Annette-

7 kommentarer

Siste innlegg