Jeg prøver å skille meg ut for å gjøre en forskjell.

Etter å ha fått mer erfaring og blitt eldre, ser jeg mer og mer av sure og grinete folk, og ikke minst dårlig service. Her skal jeg ikke dra alle over en og samme kam, men jeg må si jeg blir litt skuffet over enkelte sin oppførsel. Jeg har ikke opplevd noe ubehagelig i den grad, men jeg jobber stadig med å gjøre en forskjell. Som for eksempel når jeg sykler i disse dager, får jeg slengt stygge ord etter meg. Enten fordi at jeg ikke sykler i selve trafikken, eller fordi jeg bare er en syklist…..

 

 

 

Jeg husker godt en morgen da jeg skal innrømme at jeg ikke hadde den beste dagen i mitt liv. Det var nesten så jeg kunne ta til tårene bare jeg så noen andre var trist. Kort sagt, jeg hadde en dårlig dag. Jeg var i sentrum og i det jeg ringte med klokka på sykkelen min, snudde det seg en svært sur dame som kunne få seg selv til å si noen stygge gloser til meg, uten at jeg hadde gjort henne noen verdens ting. Hun måtte dessverre bruke en kvart kalori for å flytte seg 30 cm til høyre, for at jeg enkelt kunne skli forbi. Nei, hun hadde vel en dårlig dag hun også, tenkte jeg. Selv om jeg hadde mest lyst til å gå av sykkelen min, for så å spørre om hvordan hun hadde det i dag.

Jeg holdt meg for god.

 

 

 

Jeg har begynt å si tusen takk, når jeg sykler forbi folk som må flytte seg de stakkarslige 30 cm for at jeg skal få sykle forbi. Jeg tilbyr damer i garderoben hårprodukter når de står å rister av fortvilelse når det er tomt for produkter. Jeg rydder også opp etter andre på treningssenteret for å sørge for at andre får en hyggelig opplevelse, selv om jeg kanskje må ofre en kalori for å rydde vekk etter andre.

 

Det koster liksom så lite å gjøre en forskjell. Jeg jobber i et serviceyrket der jeg må ta på meg skylden for det jeg i grunn ikke kan noe for. Det er service og det handler om å gjøre en forskjell. Skal jeg ta til meg alt det som blir sagt til meg, bak min rygg og de som dessverre må flytte seg 30 cm når jeg skal sykle forbi, ja, da hadde dagene vært trist og grå. Det er ikke så mye man må ofre, for å gjøre en forskjell. Kanskje bare en kvart kalori….
 

 

#Syklist #sykkel #trondheim #trdby #helse #samfunn #forskjell #menneske #desember #snø #bilder #personlig #foto #Norge #jul #service #humør

-Randi Annette-

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg