Kalenderluke nr 13. Slik overvinner du dørstokkmila.

Dørstokkenila kan være et hinder for mange når det kommer til trening, og det er ikke en selvfølge at jeg som trener så mye som jeg gjør, aldri møter på den. Jeg er et menneske med følelser og tanker jeg også, som alle andre. Tanker som at jeg ikke har spist nok, har fått lite søv ect er noe jeg også kan oppleve. Og noen ganger må man også ta disse tankene på alvor. For hvor farlig er det å ikke trene, når man har i utgangspunktet bestemt seg for å trene? Men, igjen, hvor farlig er det å trene på en tom mage, og med lite søvn?

 

Sponset innlegg

 

 

Dette er en evig diskusjon, og man må lære seg selv å kjenne. Det å tørre å bli like godt kjent med de svake sidene ved seg selv, er minst like viktige som å bli kjent med de sterkeste sidene. Min personlige opplevelse når det kommer til trening, er at jeg er mer avhengig av å ha spist godt, enn å ha sovet nok. Igjen, så trenger kanskje kroppen lengre tid for å hente seg inn igjen, enn hva den hadde trengt dersom jeg har fått nok søvn. Vi alle er forskjellige, og takk for det.

 

Selv de dagene jeg trener klokken 06.00 inntar jeg et måltid. Dette er fordi kroppen min liker ikke å trene på tom mage. Jeg blir fort kvalm, svimmel og uvel dersom jeg har en krevende økt, noe så og si alle øktene mine er. Med mindre dørstokkmila var en kamp, og jeg gir meg selv lov til å leke meg litt på trening i from av morsomme øvelser. Det vil si øvelser med egenvekt, med ball eller lignende. Men, selv da inntar jeg et enkelt og lett måltid fra NOKA.

 

 

Sports Shake med smak av vanilje eller sjokolade er noe jeg alltid drikker før en treningsøkt. Den kan også benyttes etter trening.

 

.

 

 

Her trenger man kun en shaker, 5 måleskjeer med pulver og 2 dl vann. Jeg anbefaler å ha vann i shakeren først, så blir det enklere å blande den sammen.

 

I korte trekk:

* Bestem deg for hva du vil trene og ikke hva som er IN å trene i dag.

* Tren med en venn, kollega eller kjæreste.

* Sett deg et stort mål og små delmål

* Gi deg selv konsekvenser dersom du sluntrer unna.

*Følg meg på bloggen og instagram (@Randiae), for inspirasjon til øvelser

 

 

Ja, det tror jeg var alt. Neida, men dette kan være en god start. Husk det er jul, og man kan faktisk unne seg en treningsøkt også. De som sier at det er tull og at man skal kose seg, har ikke funnet ut at man faktisk kan kose seg på trening. Her har mange noe å lære. Mange himler med øynene når jeg sier jeg elsker å trene. De skulle kanskje ønske de var like flinke, tenker jeg. Fokuser på ditt mål og dine ønsker. Så får de andre bare ha det så godt.

 

#noka #Musli #Nokadietten #diett #trening #muskelmasse #kalender #julekalender #inspirasjon #protein #tips #desember #Jul #motivasjon #blogg #Trondheim

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg