Kalenderluke nr 24. Julenissen skremte meg. I dag er det jammen julaften.

I går kveld kom jeg fram til Frøya til min kjæreste og hans familie. Der kom jeg til dekket bord og vi satt rundt bordet og skulle spise grøt med mandel. Ved et uhell hadde den mandelen som skulle i vår grøt havnet i nissen sin grøt, så han fikk to…. Vi måtte være kreativ og skrev lapper der en av lappene hadde teksten Mandel. Så den som fikk lappen med mandel på, fikk premien.

 

Etter vi hadde spist skrek barna av full hals, nissen er her!

 

Jeg løp bort til vinduet og jeg kunne se nissen løp til høyre, så jeg løp mot venstre for å se hvor han løp. Jeg satte i et nødskrik, som jeg kjenner snev av i halsen enda i dag. Jeg ble rett og slett livredd fordi han sto plutselig rett foran meg.

 

Legg merke til alle gavene vi har under treet. 

 

Det ble masse latter og jeg lo kjempe lenge av det etterpå. Like morsomt for barna som til oss voksne. 

 

Ønsker dere alle en fin julaften med venner og familie. Jeg vet det er mange av oss som tenker ekstra mye på de vi har mistet, og det er sårt. Det er lov å kjenne på sorgen, og det er tvert i mot godt. Men, man må prøve så godt man kan å være til stede og gjøre det beste utav det. Enkelt å si, jeg vet.

 

God jul.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg