Skrivesperre til tusen. Der er jeg.

Her er det nå bare ett fokus om dagen, og det er å ikke greve seg ned. Jeg fikk bakoversveis i går da jeg oppdaget at jeg hadde sett feil på arbeidsplanen min, og fikk øye på to store skriveoppgaver som skal inn til søndag. Det blir krevende når jeg jobber til 17,20 og 18. Det er begrenset hvor tidlig jeg vil stå opp med mindre jeg må. Det vil si, skal jeg trene, så må det skje veldig tidlig. Men, dersom jeg ikke skal trene, så ønsker jeg ikke å stå opp så mye mer enn mellom klokken halv sju og halv åtte.

 

I dag så tok jeg meg fri ifra trening, da jeg er nødt til å jobbe med disse oppgavene. Jeg var ikke så blid da skrivesperren meldte seg klokken 06.50 i dag, og jeg satt her å trykka på tastaturet. Akkurat som jeg gjør nå, men da uten noen ord som sa noe fornuftig om oppgavens formål. Her taster jeg bare i det jeg sitter her, men når det kommer til å skrive noe konkret og kreativt om hva som er typisk norsk ut ifra noen tekster og bilder, på sånn type 3-4 sider, blir det straks litt verre. Og den andre oppgaven er på 250 ord der jeg skal argumentere for hvor vidt nynorsk er viktig, og hva jeg mener om at aviser som dagbladet, VG ect ikke benytter seg av nynorsk. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal være 110% ærlig der. I så fall skal jeg pakke inn meningene mine pent og pyntelig.

 

Sponset innlegg.


Foto: Nandita Myre Paulsen

 

Etter å ha jobbet så godt jeg kunne med denne hjernen og tastaturet, måtte jeg hive innpå med litt frokostblanding fra NOKA. Enda har jeg ikke fått sminket meg og ordnet meg heller. Men, det blir om få strakser før jeg må kaste meg på sykkelen og tråkke meg til jobb.
Takk for at NOKA har enkle, sunne og næringsrike midler så jeg kan få hjernecellene til å jobbe med meg, og ikke mot meg. Det ble straks litt bedre med litt god mat.

 

Håper dere som studerer unngår skrivesprerren, det gjelder vel også dere bloggere. Ha en fin dag.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg