Kampen om den perfekte sommerkroppen.

Denne kampen er vi mange om. Den så kalte sommerkroppen 2017. VI har alle hatt mål om den perfekte sommerkroppen – en eller annen gang. Et hysteri uten like, spør du meg. Vi skaper bilder i hodene våre og reflekterer over det perfekte.

 

Jeg prøver å være veldig flink med trening og kostholdet, men jeg unner meg det vil, selv om det er onsdag. I dag stekte jeg meg pannekaker med bacon og sukker. Les, sukker og ikke sukrin.
Jeg er ikke hysterisk og jeg har sett nok av eksemplarer på de som er hysteriske for så å gå på en smell. Har man et godt og sunt forhold til trening og kosthold, så er det større sjanse for å lykkes også, tenker jeg. Men, det er bare min mening.

 

 

Etter en helg med mye snop så ser man en større versjon av seg selv i speilet. Har man trent og spist sunt i en helg, ser man på seg selv som fit. Og jeg vedder på at kroppen så helt lik ut begge gangene.

 

 

Hvorfor er det et så stort hysteri? Er det fordi at folk konkurrerer innen fitness som har skylden for dette? Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror at man legger litt opp til det selv også. Trening på et treningssenter er ikke for alle. Styrketrening er heller ikke for alle. Selv om de vi ser opp til gjør dette, så er det ikke sikkert det passer deg og meg. Men, vi blir påvirket av samfunnet og vi vil gjerne prestere vi også, slik som andre gjør. Det er synd at så mange mennesker bruker så mye tid og energi på å fokusere så mye på kroppen som de gjør. Inkludert meg selv. Jeg har det ikke bra hvis jeg stapper i meg for mye dritt og ikke trener på noen uker. Jeg trives ikke med det. Og det er den største grunnen til at jeg trener.

 

 

 

 

Så ta dere en kikk på dere selv, litt utenfor dere selv. Er kropp alt? Er du ikke god nok hvis du ikke gjør det samfunnet forventer? Nei, vet dere hva. De fleste av oss har en jobb å gå til. Eller en skole. Vi har mat på bordet og pålægg på brødskiva, som jeg ville sagt. Håper 2017 blir et år der folk kan ta seg tid til å se på hva vi har som ikke alle andre har. Kropp er ikke alt. 

 

Eller, er det? Del gjerne med en venn <3 Ha en god kveld.

 

#Kropp #Sommerkroppen #Hysteri #Fit #FItness #Posering #Helse #201#vinter #Styrke #Styrketrening #Fokus #Blogg #Treningsblogg #side3 #trdby #Trondheim

-Randi Annette-

 

8 kommentarer

Siste innlegg