En rød valentines gele med jordbær.

Hvorfor ikke dele en liten oppskrift nå på selve kjærlighetsdagen, tenkte jeg. Rød er den også.

 

Det er ikke alltid like enkelt å finne tid og prioriteringer til alt man vil gjøre, men dette tar ikke så langt tid. Det går så klart an å kjøpe en ferdig pakke også, men det er stas å lage selv noen ganger også. Det er super enkelt, sunt og godt

 

En annen oppskrift på hjemmelagd gele finner du her

 

 

 

 

 


 

 

Ingredienser

5 gelatinplater

1,5 Dl ZERoh sukkerfri saft med smak av granateple og blåbær

3,5 Dl vann

2 store eller 4 små jordbær

 

 

 

Slik gjør du

Hell vannet i en bolle og legg gelatinplatene oppi og la de ligge i 5 minutter. Hell dette så over i en kasserolle og tilsett saften. Varm dette opp til platene har smeltet. Husk at det ikke skal koke. Hell over i en fin glassbolle og legg biter av jordbær oppå. La det stå i kjøleskapet i omtrent fire timer. 

 

Kos dere i kveld, med god samvittighet.
 Følg meg gjerne på instagram, @Randiae og min side. Link til siden finner du her. 

 

#Gele #saft #Oppskrift #Sunn #Helse #Blogg #Treningsblogg #Fit #Fitness #Dessert #Sunt#Helg #Trondheim #Tips #zeroh

-Randi Annette-

4 kommentarer
    1. å så godt! elsker den safta, så kan tenke meg at den er god å lage gele av 😀
      Jeg holder forresten konkurranse på instagrammen min nå, og blir kjeeempeglad hvis du ønsker å melde deg på! God vinnersjanse, 4 vinnere. @hannelovisejo

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg