Sjokkomelk gjør deg feit.

Sjokkomelk som man får kjøpt ferdigblandet i butikken gjør deg feit. Om et halvt år vil den gi deg masse næring og den anbefales å drikke etter trening, fremfor en proteinshake. Nå er poteter, ris og brødmat noe man kan spise med god samvittighet, men om ett år er det farlig å spise det. Nå er lettbrus noe man kan drikke med god samvittighet, men om et halvt år er det farlig.

Skjønner dere hvor jeg vil?

 

ALARM!

 

Det jeg vil frem til er at det de sier er farlig å spise i dag, sier de er sunt og bra for helsen din om et halvt år. Er dere ikke enige? Det er kanskje gjort et forsøk, som da ikke kan anses som en påstand. Det må vi også huske. 

 

Vi leser oss syke og jeg er redd for at de som slettes ikke bør lese og ta dette innover seg gjør det. Små barn som nekter å spise poteter ved middagsbordet fordi de har fanget opp at potet gjør deg feit. Eller det å ikke spise etter klokken 18.00 gjør deg feit. Jeg synes det er så hårreisende at jeg greier ikke å IKKE si noe. Jeg husker jo selv da jeg var liten. Poteter var farlig. Brød gjorde oss feite, noen påstår det enda i dag. Og stekt potet på pannen var nesten døden. For det tettet alt av årer og gjorde deg feit. Det er ikke snakker så mye om er mengden og hyppigheten. Jeg husker det så godt at jeg var skeptisk til stekte poteter etter å sett noe på TV-skjermen da jeg var for ung til å forstå bedre.

 

Så hvorfor så stort hysteri? Kan vi ikke bare snakke med legen for å sjekke helsa, enn å skremme hver eneste en? Eller bare slå av hørselen når slike reklamer og dokumentarer dukker opp. Er du i tvil så snakk med legen. Det er i så fall mitt beste råd. For det kan ikke gå an å unngå det som en overvektig person bør unngå, dersom du selv har en normalvekt. Da er det helsa det går på, og vi alle er forskjellige.

 

Makan.

 

#hysteri #kropp #Helse #Trondheim #foto #bildet #Hysterisk #kroppspress #Protein #proteinshake #mote #usunn #sunn #Helg #Februar #adressa #side3 #side2 #nettavisen

-Randi Annette-

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg