DAGENS.

Jeg må få lov til å si at jeg har vært skikkelig heldig med ferieuken min. Nå har jeg vært hjem i noen dager og været har vært strålende. Sol og atter sol. Da er det kjempe flott å være i havgapet. Jeg får også mye utav dagene da jeg står opp mellom halv ni og ni. Deilig å våkne av at solen titter inn igjennom gardinene. Nok en deilig dag i vente, tanker jeg da.

 

Så langt har dagen gått i det å drikke kaffe, spise frukt og knekkebrød. Vært på to små gåturer i sola og ellers vasket kopper.

 

Skulle egentlig ha lest litt på leksene, selv om arbeidsplanen er ferdig, så kjenner jeg på det at jeg må lese meg opp litt igjen. Ettersom det er lenge siden jeg jobbet godt med det hver dag, så fester det seg ikke så godt. Navn og årstall, hvem som gjorda hva, hvem som skrev dikt på en modernistisk måte og ikke.. Ja, det er liksom ikke så interessant heller, men jeg har nå greid å heve karakterene mine til et høyere nivå, så jeg prøver i så fall.

 

Jeg får igjen for den innsatsen jeg legger i. Og det er det som gir meg den gnisten jeg trenger for å holde hodet over vannet. For til tider er det forferdelig krevende. Og ikke minst skikkelig kjedelig. Men nå er det vel slik at man må gjøre det som er kjedelig også. I så fall har jeg lært meg det ifra da jeg var liten. Det kommer igjen i arbeidslivet også. Det å vaske hyller, gå med søppel og lignende. Det er ikke morsomt nødvendigvis, men det må gjøres.

 

Så det var dagens ifra meg. 

 

-Randi Annette-
 

8 kommentarer

Siste innlegg