DETTE KAN BLI MIN VERSTE DAG PÅ LENGE

Sannsynligheten for at denne dagen blir bra og gir meg masse positivitet er null. Jeg er så himla slapp og sliten at jeg har ikke ord. Hadde jeg hatt baller til det så skulle jeg ha holdt sengen i dag, men det kan jeg bare ikke. Jeg må på jobb fordi jeg tenker som så: Kan jeg dra på prøveeksamen, så kan jeg også være på jobb.

 

Prøven i kveld er obligatorisk så den må jeg møte opp på. Det er snakk om å jobbe i fem timer, for så å sykle hjem, for så å stikke til Byåsen Vgs for å ha skriftlig prøveeksamen fra 16-21 i kveld. Nynorsk – vel og merke.

 

 

Foto: Randi Annette (@Randiae).

 

Så jeg prøver ikke å bryte meg selv ned noe mer, men det er klart det er frustrerende og tøft å knapt komme seg opp av sengen. Bli svett bare av å bevege på seg. Det er ikke så mye positivitet å se her da. Jeg skal prestere i kveld og jeg har tidspress. Vanligvis har vi en uke på slike oppgaver. Nå får vi 5 timer på to skriveoppgaver som krever ufattelig mye. 

 

Det er faktisk ingen tvil – dette kan bli min verste dag på lenge.

 

-Randi Annette-
 

6 kommentarer
    1. Heier på deg!!! Go go gooooooooooooo!!!! 😀
      Det jeg har gjort (ofte!) når jeg har grua meg og følt meg pressa til å prestere samtidig som jeg har vært redd for om jeg vil klare det —eller noe i det hele tatt — er å “reframe”, sette en ny ramme på situasjone. Jeg kommer ikke unna uansett, så da sier jeg til meg selv at jeg like godt kan gjøre det beste ut av det. Og har jeg først bestemt meg for å prøve slik “reframing”, så skal jeg søren av meg også gjøre det. Med stil! “Just go in there and HAVE FUN!” sier jeg til meg selv. Noen ganger må jeg si det mange ganger. Men det hjelper.
      Jeg kan gi deg noen tankeforslag (rett og slett fordi jeg SKJØNNER hvor stressende slike situasjoner er):
      1) Det er supert å jobbe når man har eksamen sent på dagen. Da kan man fokusere på andre ting i stedet for å gå rundt og grue seg. Jobbe de timene må du uansett – forsøk å se på det (og kalle det!) for en fristund! Et pusterom! Du skal jobbe, ikke tenke på eksamen 🙂
      2) Godt å sykle hjem på en slik dag. Da får man både trening (som vi alle trenger), i tillegg til at fysisk aktivitet ute i frisk luft stimulerer en frisk hjerne. Når du sykler kan du bare nyte sykkelturen, kjenne det sprenge i lårene, titte på skyene (men ikke glem å se på veien!), trekke inn frisk luft, etc. Du trenger ikke ofre nynorsken en tanke – det er også en fristund. Du skal bare sykle hjem. Nyte turen! 😉
      3) Og så kommer eksamen. Jeg har snart eksamen selv- og kjenner godt til tidspress og stress osv. Men forsøk å si til deg selv “Just go in there to have fun!” Situasjonen er den sammen uansett, men ved å sette en annen ramme på den, kan den bli mer “behagelig” og lettere å gjennomføre. Ofte tar man med godteri på eksamen. Tja, why not… Jeg er ikke fan av godteri selv, men det finnes mye man kan ta med som er sunt (dadler, nøtter, kjeks, energibarer – og min favoritt: smoothies). Håper du rekker innom butikken og kan kjøpe noe som gjør at du kan “kose” deg der inne! Mao: Gjør det beste ut av situasjonen! Som jeg kunne finne på å si: “Skal jeg først ha eksamen, så skal jeg søren av meg ha den på en hyggelig måte! I’m gonna have fun!” 😉
      Lykke til!!!!! <3

    2. Sarah Nazeem: wow 😀 Du er jammen meg en inspirasjon. Tusen hjertelig takk. Formen er sykt dårlig, men nervene er heldigvis lagt til side. Ønsker deg en fantastisk fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg