LITE VISTE JEG OM AT DET VAR EN KONKURRANSE

Akkurat nå så føler jeg for å si noen ord. Noen ord som at jeg føler meg heldig og ikke minst takknemlig. Jeg skroller nedover nettsider, blogger, nyheter og ja. Jeg føler i grunn at jeg ikke har så mye jeg skulle ha sagt. Eller er det virkelig sånn? At selv om det er masse elendighet, sykdommer, krig og fattigdom rundt meg, skal jeg da tie? Eller skal jeg faktisk fortelle med ord hva jeg tenker og føler? Ja, jeg er heldig. Og setter jeg alt jeg engster meg for og stresser over i perspektiv, så har jeg det sabla greit.

 

 


 

 

 

Men skal man ikke få lov til å bruke sin stemme eller blogg, for den del, dersom ordene og følelsene ikke har med krig, sykdom og elendighet å gjøre? Det er så fort for mange å si: Du skal da ikke klage du. Husk det er folk som lider av sykdom og som såvidt kommer seg igjennom hverdagen.

 

 


 

 

Okei, greit. Jeg var ikke klar over at dette var en konkurranse, men okei. Så mine behov for å lette på trykket er bare filleting i forhold til hva andre opplever? Jeg bærer på en bagasje jeg også, men det er ikke den som er i fokus hos meg. Her er det tidsklemma, presset fra alle kanter i form av det å prestere igjennom fag, jobb og det å sette av tid til å hente igjen energi på trening.

 

 

Lite viste jeg om at det var en konkurranse.

 

 


 

 

Det vil alltid være noen som har det bedre enn deg – verre enn deg. Det vil alltid være noen som får flere likes på bildene sine, og de som knapt for et likes. Noen lider av sykdom, andre ikke. Folk er folk – alle er forskjellige. Så la vær å konkurrere, og heller støtte hverandre. Har man det kjipt, ja så la man få lette på trykket ved å blogge, snakke, og fortelle. Det er ikke noe poeng i å kjempe om å ha det hverken verst eller best.

 

 

Så jeg velger å ikke tie, jeg bruker heller min stemme.

 

-Randi Annette-

6 kommentarer
    1. Det var for meg et bra innlegg, men så er jeg alltid innom bloggen din og IG
      Jeg blir glad av den. Hverdagen vår her heime er en mental berg og dalbane, men jeg velger å samle solstråler. Men trenger ikke å fortelle om alle problemer da får du sjøl et veldig fokus på det negative. Gullhjertet mitt har fått alzheimer, men vi har fått bevis på hvor sterkt knyttet vi er til hverandre og det gir mengder med solstråler.
      Du har en herlig blogg <3

    2. suttung: Tusen tusen takk for kjempe fine ord <3 Det setter jeg enormt stor pris på. Alzheimer er en alvorlig og trist sykdom. Og den bør komme frem frem i lyset, spør du meg. Men det er klart man blir mer syk av å fokusere og kjenne etter..

      Det er slikt med mye. Man graver sin egen grav, om jeg kan si det slik. Fokuserer man mye på sykdom og elendighet, blir selv en "frisk" person syk av det.

      Takk igjen for en fin kommentar. Utrolig godt å vite at bloggen gir noe og betyr noe.

      Takk!

    3. Det værste jeg vet er folk som sier “du tror du har det vanskelig du?” Også legger ut om sine egne problemer, eller forteller om de fattige barna i afrika.
      Åh, takk, alle problemene mine forsvant nå, lissom….
      Det er faktisk lov til å ha sine egne problemer selv om andre mennesker har andre problemer.
      Du er så flink til å skrive! Fortsett med det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg