GÅRSDAGENS STYRKETEST – SYREFEST

For å gradere til sort belte, må jeg klare en styrketest. Og i går prøvde jeg meg, med hjerte i halsen før jeg skule sette igang. Skikkelig nervøs, men samtidig fokusert og klar for å gi jernet. Jeg har ikke trent kampsporten Ju Jitsu på ett år nå, men jeg har holdt meg i form med styrketrening i mellomtiden, noe som viste seg å være kjempe lurt.

 

Inneholder sponsede lenker.

 

 

Her er øvelsene:

500 hopp med hoppetau på 5 minutter

20 Burpees X 3 med pushups (1 min pause mellom hvert sett)

Thrusters med 10 kg (en slags frontbøy med vektskive som føres over hodet med kraft fra hoften, strake armer)

Ryggroing (jentepullups, om jeg kan få bruke det uttryket her) 5 X 5

Chrunch 2 X 30

 

Jeg hadde en kjip opplevelse med hoppetauet da hestehalen hektet seg i tauet og irriterte meg. Så det kunne ha gått bedre, men jeg greide 450 hopp på 5 minutter. Det er jeg fornøyd med. Nå har jeg noe å strekke meg etter. Ellers gikk thrusters og ryggroling som en lek, men burpees, hoppetau og chrunch var virkelig tøff.

 

Svart belte kommer nok ikke om ett år, men kanskje to? I så fall må jeg begynne å trene Ju Jitsu og være aktiv der. Det hjelper ikke bare å greie denne testen, men masse andre slag, spark, kast ect. Så vi får se om det blir til høsten når ting har roet seg ned litt med alle mine prosjekter. Jeg har jo masse i meg som tilsier at jeg har noe på matta å gjøre. Jeg liker å kjenne at jeg lever, så et slag her og der gjør meg ingenting. Jeg er skikkelig glad i slag og spark, der føler jeg meg hjem.

 

Og synes du mine treningsklær ser fine ut, så kan du bruke min rabattkode som er randiae20, som gir 20%. Direkte link til nettbutikken her.
Husk at du også kan følge meg på instagram, @randiae, der legger jeg ut blant annet treningsvideoer.

 

-Randi Annette-

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg