JEG SKAL OMSKOLERE MEG.

Da har jeg lyst til å dele noe nytt og spennende med dere. Jeg har en leder i magen, og den vil jeg bli bedre kjent med. Jeg har seks års erfaring som faglig leder og fire år som daglig leder. Og etter å ha jobbet med personal, budsjett, markedsføring og den slags, så kjenner jeg at jeg har blitt bitt av basillen. Så derfor har jeg valgt å gå en annen retning, selv om det er frisørfaget som står meg nærmest. 17 juli i år har jeg vært i yrket i 11 år, og jeg må si det er utrolig morsomt å ha så mange års erfaring innen et så spennende yrke.

 

Grunnen til at jeg vil omskoleres er enkel. Frisørfaget er et usikkert yrket på mange måter, og helsen er viktig å ta vare på. Jeg trener masse og har et sunt kosthold, men slitasje er vanskelig å unngå. Derfor velger jeg å studere videre i tre år til for å få en bachelor og da blir det mest sannsynlig innenfor økonomi og administrasjon.

 

 

 

Jeg elsker frisørfaget og jeg har blitt så ufattelig glad i kundene mine som jeg har hatt i så mange år. Så ja, det sitter langt inne på mange måter, men igjen så må jeg tenke på meg selv her.

 

Livet er fullt av overraskelser på godt og vondt. Og jeg er heldigvis skrudd sammen på den måten at jeg klarer å komme meg igjennom det jeg vil. Selv om jeg er på en måte veldig redd, så har jeg masse å se frem til. Fadderuka, bli kjent med studenter og ikke minst lære masse om meg selv.

 

 

Er du redd for å tenke utenfor boksen? Eller hopper du mer enn gjerne på noe nytt?

 

-Randi Annette-

4 kommentarer
    1. Du skal ikke omskolere deg dersom du bare vil gjøre noe nytt. Ordet omskolering blir helt feil i denne sammenhengen. Omskolering skjer igjennom NAV og legen din dersom du ikke har mulighet til å fortsette innenfor det yrke du er utdannet i pga f.eks sykdom, o.l. Men du skal definitivt gjøre noe nytt i valg av yrke, men du har vel valgt det frivillig?

    2. Hedda: Du har helt rett. Jeg som tolket det slik jeg selv tenkte. Så beklager en misvisende setning.

      Jeg velger det frivillig ja, så det er å gå en annen retning rett og slett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg