KLAR FOR IMMATRIKULERING PÅ BI

Da er endelig dagen her. Eller, jeg er ganske nervøs og har hatt litt sommerfugler i magen – det skal sies. Men nå starter alt som jeg har gledet meg over og sett frem til. Nå skjer det, liksom. Jeg, Randi Annette skal bli fulltidsstudent. Etter å ha jobbet som frisør i 11 (!!!) år. Ja, nei det er vel ikke annet å si enn at årene har gått fort, og at jeg plutselig sitter her som en student. Jeg har forsåvidt vært student de tre siste årene, men det kan overhodet ikke sammenlignes med det jeg nå har i vente.

 

Uansett, jeg er stolt og glad for at jeg tør å hoppe i det. Tør å satse. Slippe det jeg har i hendene, selv om jeg ELSKER frisøryrket og er kjempe glad i kundene mine, så må jeg tenke på meg selv. Med en leder i magen som har et ønske om å komme ut og frem, må jeg bare hoppe i det.

 

 

Jeg kan se for meg ei jente på 17-18 år, uskyldig i blikket og nervøs. Ikke så stor tro på seg selv og i så fall ikke noe selvtillit. Hun sa en gang: Sjef skal jeg aldri bli. Som sjef har man aldri fri og må jobbe og jobbe….

 

Den jenta har fortsatt et uskyldig blikk og kan i enkelte situasjoner være litt nervøs. Men nå sier hun: Sjef skal jeg bli. Det å ha noen som puster meg i nakken og det å ha prosjekter som skal gjennomføres til en viss tid. Det vil jeg jobbe med.

 

Jeg liker den voksne Randi Annette. Ei som har vært igjennom tykt og tynt. Har fått kjent på det å slitt og vært langt nede, men som igjen har sett lyset der det har vært sort som natten. Dersom noen tviler på meg, gjør jeg det jeg kan for å få det til. Så ja, jeg er klar for utfordringene som kommer. Det kan være så vanskelig som det bare vil. Men jeg vet jeg kan.

 

-Randi Annette-

6 kommentarer

Siste innlegg