MISLYKKET NÅR DU IKKE REKKER OVER ALT

Det verste jeg vet, det er å ha alt for mange gjøremål og tidspress over tid. Det innebærer ikke at jeg ikke liker en hektisk hverdag for jeg jobber virkelig bra under press, men det er vel heller den berømte kabalen som ikke alltid går opp, nettopp fordi jeg har for mange baller i luften.

 

Denne uken hadde jeg et mål om å få stekt noen brett med knekkebrød og jeg skulle få tid til å trene. Trening i denne hektiske hverdagen er ren medisin for min del. Men så langt så har det ikke vært rom for noe trening, og ser også ut for at det kan bli lite ellers i uken også. Det er på trening jeg henter ny energi, men strekker ikke tiden til, så er det faktisk helt greit.

 

Klærne er sponset av Brazfit.


Foto: Sunniva Herstad Johansen

 

Man kan kanskje føle at man feiler og er mislykket når man ikke føler at man rekker over alt. Tiden er knapp og det er alltids noe å gjøre. Møter, skole, jobb og ikke minst husarbeid. Det er ikke slik at hverken du eller jeg er mislykket, selv om vi ikke rekker over det vi hadde lyst til. Jeg er min største kritiker og jeg er svært ærlig mot meg selv. Og det er på godt og vondt. Jeg er ikke redd for å fortelle meg selv at jeg kunne ha gitt en bedre innsats for å fått gjøremålene i havn, men jeg er også utrolig flink til å rose meg selv.

 

Det er viktig å sette seg mål, men det er også viktig å ikke tro du er mislykket, mindre god fordi du ikke fikk tatt de treningsøktene du så for deg. Jeg nevner spesifikt trening i dette tilfelle, fordi jeg vet det er alt for mange som sliter med denne vonde følelsen. Følelsen av dårlig samvittighet.

 

Smil til deg selv, legg gårsdagen bak deg og se rundt deg på alt det du har lyktes med. VI alle kan bli bedre til å planlegge, men det er fortsatt bare 24 timer i døgnet.

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg