HVILEMODUS

I dag våknet jeg uthvilt og det er dagene jeg skal på jobb etter skoletid at jeg virkelig trenger å kjenne på at jeg er uthvilt. Ellers blir dagen utrolig lang og tung. De siste ukene har jeg på mandager og tirsdager vært på skolen fra 08.30 om morgenen, og ikke vært hjemme før halv ni på kveldene. Dette på grunn av at jeg jobber til klokken åtte. Det har vært så slitsomt og tungt at jeg nå har bestemt meg for at jeg ikke skal starte dagene halv ni, men kanskje heller to timer senere.

 

Jeg prøvde det først i går, og det ble veldig vellykket, så jeg tenkte å slå til med den samme planen i dag.

 

Å slite seg ut og jobbe for hardt fra starten tror jeg ikke trenger å være så lurt. Dere har vel hørt om den berømte veggen… Den vil jeg ikke møte på.

 

Heldigvis så lar jeg meg selv få lov til å senke skuldrene å tenke litt annerledes. Det handler ikke om å være superhelt fra morgen til kveld. Det å jobbe med studier og kombinere jobb er tøft, men jeg har nå funnet ut at jeg ikke må lage dagene så lange, for det blir de når hodet er koblet på i tolv timer nesten i strekk.

 

Jeg vil jo være en superhelt, men superhelter trenger hvile de også. Jeg har blitt godt kjent med meg selv siden jeg startet på BI, og jeg synes det er minst like spennende å bli bedre kjent med meg selv, som det er å studere nye fag. Man kan lære mye på det å utforske hvordan man takler ulike ting, i så fall har jeg erfart det.

 

Jeg trives utrolig godt med meg selv om dagen. Har det rett og slett fantastisk, og det er en følelse jeg skal ta med meg videre inn i den hektiske perioden jeg nå går inn i. Trening er for meg noe som får meg til å koble av og slappe av på en merkelig måte. Så dagen i dag startet jeg med nettopp det. Satte hodet og kroppen i hvilemodus – bedre blir det ikke.

 

Hvilemodus….

 

-Randi Annette-

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg