SUNNERE MIDDAG FOR DE SINGLE

Er du singel og synes det er gørr å stå på kjøkkenet? Eller føler du generelt at du ikke strekker til? Da er du ikke alene.

 

 

Jeg er ei som har likt å lage mat og ikke minst det å bake, helt siden jeg var ei lita jente. Mamma, pappa og farmor, spesielt, var flink til å involvere meg i det som foregikk på kjøkkenet. Jeg har mye å takke de for den dag i dag. Bildene av meg som barn, er ofte der jeg står å vasker kopper eller baker boller. Så det er kanskje ikke så rart at det stod i mellom det å bli frisør og kokk da jeg skulle bestemme meg for et yrket. Valget ble tatt på følgene grunnlag: Mat, det kan jeg å lage. Men, det å klippe, det kan jeg ikke. Det må jeg lære meg.

 

Men over til singellivet og middag. Det å gjøre store innkjøp er lurt. Måle opp antall gram pr pose som fryses er gull verdt. Og ellers når det gjelder tilbehør, kan man variere med 3-4 ulike grønnsaker som skjæres opp og stekes. Eggnudler er også veldig godt med svin i strimler og grønnsaker med litt soyasaus.

 

 

Også har vi taco – det er aldri feil. Jeg elsker taco og kunne ha levd på det hver eneste dag. Ta opp en posjon fryst kjøttdeig før du drar på skole eller jobb. Når du kommer hjem så er det bare å steke kjøttet mens du kutter opp grønnsaker og annet tilbehør. Det er snakk om at det tar deg 10 minutter å lage middag. Og det blir gjerne sunne middager dersom du har handlet på forhånd. Stikker du innom butikken når du er sulten, ja det vet de aller fleste av oss hva som kommer til å havne i handlekurven – sjokkis.

 

Uavhenging av om jeg er singel eller i et forhold, så er jeg alltid flink til å planlegge middagen og spise relativt sunt. Perfekt er jeg langt ifra, men jeg er flink med det å gjøre store innkjøp, for så å fryse ned i posjoner.

 

Tenk smart:

* Skirv en handleliste å ha en fast dag du handler. Lørdag eller mandag for eksempel.

* Frys ned i passe posjoner. Jeg bruker å fryse ned 160-180g kjøtt

*Ha alltid salat og grønnsaker tilgjengelig

*Yoghurt, nøtter, banan og gulrot er noe jeg spiser nesten daglig

* Ikke glem fisk. Det er et hav (bokstavelig talt) av muligheter

 

 

Masse lykke til.

 

#Singel #kjæreste #mat #økonomi #tips #inspirasjon #middag

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg