NÅ SKAL VAGINAEN GLITRE

Har du ikke blitt sjokkert før, blir du det nå. Nå skal det nemlig være glitter og stas der nede. Det var i så fall nytt for meg, og jeg kommer definitivt ikke til å hoppe den trenden. Gjør du?

 

I følge denne linken som Min Mote har skrevet, så sies det at man nå kan få kjøpt kapsler med glitter blant annet. Og jeg tenker bare hvor i all verden dette skal ende. Lip gloss på leppene, ja. Men glitter og stas i underlivet? Nei takk.

 

Tidligere i år skrev jeg et innlegg som Trd.by publiserte som handlet om operasjon av underlivet. Det jeg skrev den gangen kan du lese på linken her.

 

 

 

Sannheten om hvordan samfunnet har blitt, kan være hårreisende. Men jeg tenker alltid: hva kan toppe dette?

 

Deler av dette innlegget inneholder litt av det jeg skrev den gangen som er like aktuelt i dag.

 

Er det ikke slik da, at hvis vi fokuserer på et bestemt området ved utseende vårt så blir vi mer og mer oppmerksom på det som ikke er bra? Hvis vi sammenligner oss selv med de vi ser i magasiner, på TV, Instagram og facebook?! Det kommer jo ifra en plass. Hvis vi deler kroppen vår i to så ser vi at vi er ulike. Det ene øyne kan være smalere enn det andre. Den ene puppen henger litt mer enn den andre. Og naturlig nok, vaginaen er nødvendigvis ikke lik på begge sider heller.

 

For er det ikke slik? Vi ser gjerne etter hva som kunne vært bedre.

 

Jeg vet om mine svakheter, eller skjønnhetsfeil som jeg også kan kalle det. Men, jeg velger å snu tankegangen så godt jeg kan, til å bare godta at jeg ikke har det de andre har. På en måte henger dette sammen med det å bli eldre, men til syvende og sist så handler det mest om å godta den man er, og hvordan man ble skapt. Lettere sagt enn gjort – naturligvis.

 

Selv har jeg blitt litt påvirket når det kommer til lepper. Jeg har aldri likt mine lepper, og da snakker jeg om munnen, ikke kjønnsleppene mine. Men ja, den har jeg aldri likt fordi overleppen min er ujevn. Jeg har bevisst unngått å sett meg i speilet å studert den og tenkt på den. Men, det er jo ikke enkelt med alle de som legger ut om at de har slike komplekser

 

Og da gjør noe med det. Det gjør jo at jeg blir nysgjerrig på det. Vi er forskjellige, så noen velger å gjøre noe med det. Men jeg orker bare ikke. Jeg tror at det resultatet jeg har nå er det beste jeg kan få. Noe annet ville nok ikke vært helt meg.

 

 

Det er ganske synd at man er nødt til å gå så langt at man velger å ta et inngrep, enn å jobbe med tankegangen og selvtilliten. Jeg tror mye sitter mellom ørene. Jeg tror alle kan finne noe med selv selv og sin vagina, for den saks skyld. Men, det er jo så tabubelagt at man skal aller helst ikke snakke så høyt om det. Litt sarkastisk å sitte på en kafe’ og snakke med en venninne om sine indre kjønnslepper som henger på halvtolv utav vaginaen. Men, det er kanskje et tema som blir mer vanlig etter hvert, selv om det enda er litt tabubelagt. 

 

 

Men, min tanke er at jeg kan leve med utseende mitt, så lenge jeg lærer meg å godta at jeg er som jeg er. Min vagina er kommet for å bli som den er, og det kan jeg vel takke genene for. Så får vi snakkes etter å født barn. Da kan det kanskje bli sett på med andre øyne. Men, så kan det bli en debatt rundt når den rette timingen for en slik endring er

 

 

Er det enkelt å greit når man føler for det, uavhengig av hvor lite som skal til? Eller må det faktisk være slik at det skal henge skikkelig før det skal være OK å innta en inngrep på vagina?!

 

 

 

Jeg kan banne på at jeg hadde begynt å gjort mer etter å ha tatt steget til et inngrep. Tror dere ikke at det er noe med det? Det er litt som tatoveringer. Har man først tatt en, vil man ha flere. Hvis man fjerner noe, vil man kanskje ofte tilføye noe. Jeg mener at det handler mye om den enkelte, hva de synes og foretrekker selv om sin egen kropp. 

 

 

Har man vanskeligheter i det daglige, i sexlivet og lignende, støtter jeg helt klart det å operere vagina. Men, jeg tror vi blir så påvirket av samfunnet og menneskene rundt oss, at vi tror det er verre enn det faktisk er. For jeg tenker som så at vi ser etter feil, og de små feilene vi har kan gjøre noe alvorlig med psyken vår. Det er jo en grunn til at folk føler seg feite etter en uke med julemat og sjokolade. Det sitter ofte i hodet, ikke alltid, men ofte.

 

 

Min mening er at dette må ut og fram i lyset. Det må være lov til å snakke om det og det må være lov til å fortelle at man har komplekser. Andre kan se på deg som at du er rar, teit og selvopptatt over å komme ut med en slik historie. Men, det er ofte lettere for de som står på utsiden å fortelle hva som er rett og galt av deg å gjøre. Men, det er du som må stå opp om morgenen, se deg selv i speilet og leve med den kroppen du har. Det er mange av oss som ser så perfekte ut, men som har små detaljer man ikke greier å leve med. Så har du komplekser med noe ved deg selv, så snakk med en lege eller en god venn. Et inngrep trenger ikke alltid å være den beste løsningen.

 

 #vagina #operasjon #skjønnhet #skjønnhetsfeil #Utsseende #kropp #press #samfunn #tabu #jenter

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg