NOEN STERKE BILDER FOR NOEN – KANSKJE

Jeg var litt i tvil på om jeg skulle legge ut alle disse bildene i og med at jeg selv også synes det er litt ubehagelig. Men vår verden har jo en historie, tenker jeg. 

Dag to i Krakow startet med en gåtur. Det var en varm gåtur etter en fuktig kveld natten før. Vi gikk i 28 varmegrader og syntes at livet var ganske fint da vi stoppet opp for å ta en pause før vi skulle besøke museet som skulle fortelle oss en viktig og gripende historie.

 

Jeg og kjæresten min der vi stoppet opp for en matbit og litt drikke før vi gikk videre til museet.

 

Her står vi utenfor og ser på alle de som var der under krigen. Har dere sett filmen Schindlers liste? Jeg vil anbefale å se den før dere besøker denne plassen.

 

 

 

 

Fysj, så ekkelt..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Her ser vi det de lagde på denne fabrikken. Helt sykt bra utstilt spør dere meg. 

 

 

 

 

Her står det litt om filmen. Kilden er hentet fra Wikipedia.

Filmen og boka bygger på virkelige hendelser under andre verdenskrig og handler om Oskar Schindler, en tyskentreprenør som kom til Kraków i Polen i 1939 for å tjene penger. Oskar Schindler, som i filmen spilles av Liam Neeson, var medlem av nazistpartiet og ville ha innflytelse på nazistene og spanderte mye godt på dem. På fabrikkene hans ansatte han jøder til å jobbe. Regnskapsføreren hans, Itzhak Stern, som han hadde stor tiltro til, var også jøde. Jøder ble forfulgt av nasjonalsosialistene og sendt til konsentrasjons- og utryddelsesleirer. Jøder som var arbeidsdyktige fikk Blauschein.

 

 

Har du vært på dette museet? Det anbefales.

 

#krakow #polen #reise #museum #museet #opplevelse #krigen #krig

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg