EN HARDTARBEIDENDENE PAPPAJENTE

Nok en fantastisk dag utihavet, hjemme hos pappa. Jeg koser meg skikkelig og nyter hvert sekund jeg har her ute. Det er jo så utrolig fint! Dette er min tredje og siste ferieuke, og jeg har kun vært borte to dager fra øya så langt. Ferien så jeg for meg skulle bli noe annet, men på tross av det, så ble den veldig fin. Været har vært dårlig kun to dager, så det kaller flaks.

 

Festival, fest, krabbefiske, besøk og laksefiske. Ellers har jeg stått på med utearbeid, noe jeg koser meg skikkelig med.

 

Jeg og pappa fra tidligere i dag da vi tok en kaffepause mellom slagene. En hardtarbeidende pappajente, ifølge pappa selv.

 

Naboene våre holder på med å pusse opp og rive ned en del, så vi tok gladelig imot dette så pappa får ved til vinteren. Og motorsag og øks, jeg må si jeg digget det. Noe så morsomt.

 

 

Klar for å gi jernet. Skikkelig kult, spør du meg.

 

 

 

 

 

Pappa stablet på, og jeg sagde og bærte den innendørs. For en team.

 

 

Så avsluttet vi med en båttur på noen timer. Jeg forstår virkelig de som vil bo ved havet. Jeg kunne tenkt meg å bodd der selv. Ikke Mausund, da det er og forblir mitt feriested. Her kan jeg slappe av, i så fall i tankene.

 

 

I morgentidlig skal jeg på sjøen igjen. Da skal jeg på sjøen å dra krabbeteiner. Det gleder jeg meg skikkelig til. Det er så gøy å åpne skattekiste på skattekiste. Ta tak i de store klørne og få de i kasser. De er så store at jeg rekker ikke å vurdere noe som helst. Her må det jobbes effektivt. 

 

 

Tror jeg kommer til å slite med å sovne i natt, for jeg kjenner det kribler i meg allerede med tanke på å få være med pappa på sjøen å dra teiner. Siste draget i ferien min, for denne gang.

 

#ferie #krabbefiske #krabbe #sjømat #sjøen #havet #fiske

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg