JEG ER GAL – JEG KOMMER TIL Å DØ

Jeg har nesten ikke fortalt dette til noen. Og det med god grunn. Jeg var på en fest i januar i år. Og jeg innså at jeg kan være ganske enkel å overtale – til en viss grad, så ikke tro det er bare å knipse med fingrene her 😉

 

 

Men etter noen øl og god stemning med mine gode venner, lot jeg meg inspirere. Ja, et mål for året hadde jo vært fint, treningsmessig. Jeg bestemte meg for å melde meg på WOX. Ja, det er idiotisk av meg.

 

Uuuuu, se så skummel jeg er.

 

Jeg og to andre jenter har meldt oss på sammen på dette løpet. De to jentene løper også halvmaraton i Trondheim i dag, og jeg sitter hjemme på Mausund til pappa og er slapp og forkjølet.

Det startet med operasjon i februar som gjorde at jeg ikke fikk startet med treningen før april. Mai bydde på fire tøffe eksamener, så der ble det heller ikke mye rom for trening. Juni ble det en del trening, men juli var det sommerferie og rutinene…

Ja, de kom vekk. August startet bra, men så ble det en treningsskade i skulderen, også kom feberen og forkjølelsen. Jeg har trent i snitt nesten to dager i uken. Å rene kondisjonsøkter har knapt eksistert. Det er skammelig lite.. I så fall med tanke på det løpet jeg har meldt meg på. Nei, vent. Hinderløpet på 8 km!!!! Lenge lever galskapen.

 

WOX Trøndelag består av en 8 km lang løype med alt et WOX – løp bør bestå av: Gjørme, vann, stigning, grus, myr, skog og fjell. Her vil du møte både naturlige hindre og en god del andre utfordrende hindre slik at du får utfordret deg på alle mulige måter. Totalt møter du faktisk 40 + hinder! 

 

Men om jeg skulle bli sliten. Gape etter luft. Kjenne det renner svette og trælene i hendene løsner. Det får brenne så mye det bare vil i lårene. Om så mannen med jåen kommer i sidesynet…..

 

 

… Så skal jeg gi alt. Om jeg så må krype inn til målet. Jeg skal fullføre. Koste hva det koste vil. Det skal mer til for å knekke meg. Det har jeg bestemt meg for.

 

 

Om jeg er gal, okei. Om jeg føler at jeg kommer til å dø, så vil jeg snu meg over skulderen å se hva jeg har fått til. Mørkt i tunellen er det alltid. Men det er viktig å huske at man vil se lyset, det vil bare ta litt tid….

 

#wox #woxtrøndelag #hinderløp #trening #styrketrening #kondisjon #cardio #utfordring #helse #motivasjon

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg