MASSE BILDER FRA WOX!!!!!!

Her sitter jeg spent og full av adrenalin. Klar for å bryne meg på en 8 km lang løype med 40 ulike hinder. Jeg har aldri løpt i skog og mark, knap løpt i det hele tatt. Men styrke har jeg trent en god del, noe jeg håpet skulle lønne seg.

 

To striper i ansiktet, å jeg var klar.

 

 

 

 

 

 

 

Høydestrekken min er ekstrem. Jeg kan stå på trinn tre i en stige å nærmest sjelve i føttene. Disse kontainerne var ekstremt høye, og det var ikke bare bare å komme seg opp på en så stor kontainer. Det var knapt noe å holde seg fast i. Når man skulle komme seg oppå, var det ikke noe å ta tak i, så der har mine x-antall pullups igjennom årene hjelpet meg mye.

 

 

 

 

 

Her jobber jeg med å komme meg av. Det var ganske høyt, så jeg ville senke meg ned, da det ikke skulle bli så langt å hoppe med tanke på knærne. Det var skikkelig vondt i begge knærne, etter å ha krypet under nettinger der knærne hadde gnikket mot steiner, blant annet. Men det å gå/løpe nedover myr og gjørme, tar skikkelig på knærne. Konstant støt….

 

 

Jeg og mitt team kunne hjelpe hverandre på noen hindre. Noen måtte vi klare ene og alene. Straffen var stort sett å ta 20 – 50 burpees.

 

 

 

 

 

Nesten full panikk der oppe. “skal jeg virkelig hoppe ned her????” – var min første reaksjon. Jepp, ned skulle jeg.

 

Det som imponerte meg mest igjennom løypa var alle de veggene jeg måtte løpe mot for så å komme meg over. Jeg er så glad for at jeg har trent mye pullups. Det har helt klart hjelpet meg. Sandsekk på 20 kg skulle bæres opp i ulendt terreng, og ned igjen. Der kunne jeg nærmest løpe oppover. Jeg har trent ganske variert, så det fikk jeg igjen for. Samme med det å klatre rett opp et tau. Det har jeg så og si aldri gjort, men jeg fikk til en teknikk med føttende, så jeg kom meg helt opp.

 

Der var utfordringen å komme seg ned uten å få problemer, å det gikk heldigvis fint. Det var ikke mange straffene jeg fikk igjennom løypa.

 

Svømmingen kastet jeg meg på, men jeg endte med å slite med å puste å startet å få skikkelig problemer i vannet, så jeg måtte bare komme meg opp. Straffen var å løpe 500 meter, noe jeg egentlig burde kaste meg på tvert, men jeg ville prøve. Det var viktig for meg å prøve før jeg valgte å ta straff. Nå har jeg fått utfordret høydeskrekken enormt!!

 

Slik som å klatre opp i en hullete netting, for så å henge seg over en kant, også fire seg ned et tau. Det turte jeg. Men jeg holdt seriøst på å få panikk der. Ingenting å holde seg fast i når man henger seg utfor sånn. Skrekk og gru – skummelt!

 

 

Her har jeg akkurat blitt skutt på med paintball. Iskald kropp jeg ikke kjente noe av. 5 skudd, noe som var det vondeste i hele løypa.

 

 

Veldig trøtt og sliten, var jeg klar for å feire meg selv med mitt team og en vennegjeng. Utrolig morsomt.

 

 

Kroppen min er lilla og gul av skuddene. Men armene og knærne har blåe av alle støtene mot stein jeg måtte krype på. Føler meg sånn passe rå og høy på meg selv. Men det har jeg all grunn til å være. Alle som deltok og fullførte, eller prøvde i det hele tatt fortjener å være stolte. Jeg for min del har knapt trent utendørs. Så dette er en enorm stor seier for meg.

 

Jeg gjorde jo dette for min egen del. Så da kan jeg vel få lov til å være stolt?

 

 

 

#Woxtrøndelag #wox #Hinderløp #trondheim #styrke #trening #terreng #utendørs #vassfjellet #pullups

-Randi Annette-

12 kommentarer
    1. Anonym: Så hyggelig at du likte det jeg skrev. Viktig for meg å prøve å få andre til å se for seg hvordan det faktisk er. Selv jeg som var der kan enda ikke forstå alt jeg har vært igjennom. Det var så nærme at jeg trakk meg på grunn av skade og sykdom.

      Glad jeg turte å ta sats og GO FOR IT!

    2. Ja ante meg at du kom til å like det:) å helt rått jobba, du fikk vel bevist at du har mye mer i deg enn du trodde tenker jeg:) hinderløp er så sjukt gøy. Å ja man får testa seg når man er redd høyder. Å va skummelt å over kanten på både der hølåt nettingen og konteineran 🙂 men for ei mestringsfølelse når man klare det 🙂 nu fikk æ hjælp både opp ned konteineran da 😉 å ja gul og blå her etter 8 skudd fra der painball karan hehe 🙂 men arti det e sekkert 🙂

    3. Hehe ja det skjønt æ;) å får bare sats på at det minst bli to løp i Trøndelag neste år da:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg