BRY DEG!

Ja, jenta på bildet er meg. Det er meg for noen år siden, men det er fortsatt meg. Og det er sikkert mange andre som kan kjenne på tøffe perioder, tøffe hendelser og kjipe ting. Heldigvis har jeg det veldig bra, men som de fleste av oss vet så går livet litt opp og ned. Ting skjer, noe man ikke kommer unna.

 

Så hvorfor ikke sette av litt tid til å bry seg litt ekstra om noen? Selv har jeg bare i dag sendt en tanke til to venner for å vise at jeg tenker på dem. At jeg bryr meg og at jeg er her. Hvor mye krever det av deg og av meg til å faktisk sende en melding?

 

 

Etter en begravelse for noen år siden da jeg hadde behov for å gjøre noe annet enn å bare sitte i ro. Interessant å la bilder fortelle enn ord – i enkelte tilfeller.

 

Det står ikke alltid i trynet på en at en har en tøff dag. Jeg synes det er så utrolig viktig å gi av seg selv. I så fall når det ikke koster noe som helst. Jeg er satt sammen på en slik måte at det ikke skal noe til for å gjøre meg glad. I dag for eksempel fikk jeg en liten oppmerksomhet på skolen. Jeg fikk tilbydd et kakestykke og kjeks. Helt uventet, men som jeg satte pris på det. Det var utrolig kos.

 

 

Grunnen til at jeg fikk inspirasjon til å skrive om det å nettopp det å bry seg, er fordi BI har en kampanje som handler nettopp om det å bry seg litt ekstra. Jeg er kjempe stolt over å gå på BI for det første, men mest av alt er miljøet. Det er kjempe godt miljø, og jeg føler meg både sett og i varetatt. En kjempe flott gjeng å studere med.

 

Å i tillegg til at jeg i dag fikk kake og kjeks uventet, ja det gjorde jo bare studiedagen enda hyggeligere…. Selv om det sikkert var engangstilfelle.

 

 

Engangstilfelle eller ei, det er de små øyeblikkene som betyr noe. Det å gi det lille ekstra.

 

 

Eller rett og slett – bare å bry seg!

 

#brydeg #BI #handelshøyskole #bitrondheim #trondheim #helse #psykisk

-Randi Annette-

4 kommentarer

Siste innlegg