DU TRENGER BARE 4 INGREDIENSER

Det verste jeg vet er å se noe som frister, noe du har bare så lyst til å lage, men som krever alt for mye fancy innhold. Jeg liker å holde det enkelt. Noe jeg også tror mange av mine lesere kjenner seg igjen i.

 

I går la jeg ut dette blogginnlegget med oppskrift på hjemmelagde knekkebrød, som passet perfekt med denne deilige smoothien. Selv har jeg alltid, eller som oftest, brukt juice eller yoghurt når jeg har laget smoothie. Men en god venn av meg inspirerte meg litt på veien, så da prøvde jeg meg frem på egen hånd, med min egen lille vri.

 

Smoothie er ikke for meg en erstatter til noe når det kommer til mitt kosthold. Mer for variasjonen sin del. Jeg spiser frukt hver enste dag, så variasjon er nøkkelen for å unngå å bli matlei – tror jeg.

 

Her er hovedingrediensen bringebær. Bringebær opplever jeg personlig som syrlig, så jeg ville dempe det med søthet fra banan og honning. Jeg målte ikke opp hver ingrediens, men jeg tror jeg har omtrent riktige mål her til dere.
En deilig oppskrift for to får dere her:

 

Ingredienser

3 dl frossne bringebær

1 middels stor banan

1,5 ts honning

3 dl biola med smak av bringebær

 

 

Slik gjør du

Bland alt i en blender. Selv rørte jeg med en spiseskje innimellom for å være sikker på at alt av bær ble knust.

 

Smooth……

 

 

Bildet fra gårsdagens innlegg. Deilig frokost når formen ikke er på topp.

 

 

Kan nytes ene og alene, eller med et godt måltid. Som student er jeg veldig glad i å ta med meg smoothie på skolen. Noen bruker det i forbindelse med trening også.

 

 

Variasjon har jeg stor tro på. Legg igjen en kommentar dersom du har noen innspill til andre eller flere ingredienser til en god smoothie.

 

Lag dere en smooth dag.

 

#smoothie #oppskrift #bær #Biola #tine #tinebiola #bringebær #frukt #banan #honning #frosnebær

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg