Helse er i fokus.Slik får du enkelt i deg proteiner.

 

Jeg er svært glad i kokt egg, å det er noe som jeg spiser ganske ofte. Spesielt etter jeg fikk eggkoker i julegave. Jeg har ikke helt skjønt poenget med eggkoker tidligere, men jeg ønsket meg fordi det var en periode jeg slet med å få skallet av egget uten at det bare rant utav hendene mine. Uansett om det var svært lite bløtkokt. Jeg skylte selvfølgelig på kvaliteten på egget, men har vel innsett i senere tid at det var mer snakk om min tålmodighet. Så det som er så greit nå er at jeg kan gjøre andre ting enn å passe på tiden da eggkokeren gir klar beskjed om når de er klare.

 

En grov brødskive med to kokte egg i skiver. Paprika i skiver og litt spinatblader oppå. Å litt salt, som dere kan se på bildet. Litt uheldig med mengden, men det ble perfekt smak for min del.


Det er ikke ofte jeg spiser brød, men innimellom er det godt med egg og brød. Men, jeg skal innrømme at bløtkokt egg er min største favoritt.

Det er mange måter å få i seg gode proteiner på.

* Kok egg som du tar med på jobb/skole å spis de gjerne hel

* Ha med en proteinshake (pulver uten å tilsette vann), som du fyller vann i når du trenger det

*Ha alltid en proteinbar i vesken

* Ha med middagsrester som kylling, karbonadedeig og kalkun

* Skyr,  cottage cheese og tunfisk er gode alternativ for mellommåltider

*  Lag deg en salat med tunfisk eller bogskinke

 

 

Dette er gode proteiner som jeg selv er veldig glad i. Det handler om planlegging.

 

 

#Helse #Næring #Proteiner #Fokus #Tips #kjekt #tunfisk #Proteinkilder #Samfunn #Blogg #Trening #Treningsblogg

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg