Nyttårsaften 13 Mai? :O

På søndag ble det vist kalkunmiddag. For å gjøre historien kortes mulig, så oppdaget jeg at kontakten til fryseren hadde blitt tatt ut og erstattet med en annen. Altså, alt i fryseren var tint, men kalkunen var halvfrossen. Derfor måtte alt av fisk som var der kastes, men kalkunen ble berget.
Så da måtte det bli kalkunmiddag på søndag. Ikke MEG i mot altså 😉

Da ble det satt i gang. kokkelering av en 5kg kalkun på Randi Annette’s kjøkken.

Startet med å ta ut posen med alt av.. ja.. gørr?! Mange velger å bruke det som er i posen, men jeg tok bare i bruk beinet og la det i formen med kalkunen.

Smurte kalkunen inn med smør og olje. Drysset på med salt og pepper. Helte vann i bunnen og skjærte opp løkk og hvitløk.

 

Etter hver 30 min, tok jeg ut kalkunen og smurte den inn med kraften som ligger i formen og krydret litt. Helte på med mere vann.

 

 

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                  

Da var kalkunen ferdig. Hjemmelagde fløtegratinerte poteter var det Jørgen som sto for i dag. De ble kjempe gode!!


 


 
I fløtesausen hadde jeg i litt av kraften som lå i bunnen av kalkunen. Det satte prikken over i’en 🙂
 
 
 Waldorfsalaten var det jeg som sto for.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




WOlla, dette skal jeg si smakte 😉

Fortsatt ha et godt år i 2012 folkens 😉




-Randi Annette-
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg