JEG FØLER JEG HAR 100% KONTROLL. DET SKREMMER MEG!

Det har ikke vært så alt mange situasjoner som denne for min del. Jeg opplever at jeg ligger et hestehodet foran skjema med tanke på eksamensperioden. Jeg har jobbet utrolig godt og strukturert fra dag en, på tross av at jeg er utrolig lei av å studere. Men den staheten er og forblir min gode venn. Det kan ha en sammenheng med at jeg har kun en gruppeeksamen og de fire andre eksamene er på en måte opp til meg selv.

 

Jeg liker å jobbe godt og vil gjerne føle meg ferdig noen uker før en innlevering eller rett og slett før eksamensperioden starter. Det kan enten gå skikkelig bra, eller gå sånn passe. Faren med at jeg føler meg såpass klar kan selvfølgelig være at jeg slapper mer av når det nærmer seg. Men igjen så er det godt å kan gå inn i eksamensperioden å være litt avslappet.

 

Jeg skal selvsagt jobbe og stå på til siste dag, men det er ubeskrivelig deilig å kjenne på denne følelsen.

 

 

Tenk at jeg nå skal begynne å søke jobb. Det er så utrolig deilig å tenke på. Det hjelper selvsagt på motivasjonen.

 

 

Nå er det bare å fokusere og gjøre den jobben som må gjøres. Og det i et behagelig tempo, for en gang skyld.

Lag dere en magisk kveld.

 

-Randi Annette-

My wish was to become a popstar

 

Men slik ble det altså ikke.

Som liten så jeg opp til Britney Spears. Jeg manglet bare utseende, stemmen og selvtilliten. Så det ble ikke noe av denne drømmen.

 

Jeg var i bursdag i går og vi skulle kle oss ut som det vi ville bli når vi ble voksne. Jeg kunne selvsagt kledd meg ut som frisør, men det første som slo meg var popstjerne. Og da kunne jeg slippe unna med masse sminke og løsvipper. Det er ikke ofte jeg sminker meg såpass mye som jeg gjorde i går, men jeg syntes det var utrolig godt og morsomt å kunne gjøre det.

 

 

 

 

 

 

 

Det ble en hvit shorte som jeg knytet til en magetopp, og en grå kort jakke som jeg aldri bruker. Samt en hullete dongeribukse.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det var morsomt å høre hva de andre på bursdagen hadde kledd seg ut som. Det var mange barndomsdrømmer som dessverre ikke hadde gått i oppfyllelse. Alt ifra designer og bonde, til ninja og prinsesse.

Men det hadde blitt mye fint av disse menneskene – tross alt. En koselig og fin feiring av godeste Vero.

 

 

Og som den glade bursdagsjenten jeg er, så teller jeg nå ned til min egen bursdag som er 22 november. Om jeg gleder meg? Jeg elsker bursdagen min.

 

Lag dere en magisk dag.

 

-Randi Annette-

OPPSKRIFT PÅ PROTEINRIKE HJERTERUNDSTYKKER

Når du vet du spiser noe som er bra for deg.

 

Når du vet 100% hva det inneholder.

 

Og når det er sagt, så vil du sette pris på at du vil finne ut at dette kan lages på 1,2,3…..

 

 

Sunne og proteinrike rundstykker. Perfekt som matpakke, et mellommåltid eller kveldsmat.

 

Mitt førsteinntrykk av proteinrundstykker generelt sett, var ren skepsis. Men når jeg så på innholdet, så forstod jeg at dette kunne være en genial måte å få i seg bra næring på. Er du klar for mer?

Oppskriften er fra enn oppskrift jeg har funnet, men jeg har gjort min lille vri. Oppskriften gir omtrent 16-20 rundstykker, men jeg pelier alltid å få 20 stykker utav denne oppskriften, da jeg ikke lager de veldig store.
Ovnen pleier jeg å sette på 200 grader, med varmluft.

Skroll videre.

 

 

Ingredienser:
4 egg
600g Mager Cottage cheese (velg vanlig dersom du ønsker det)
3 ts bakepulver
2 ts salt
150g finrevet gulrot (jeg varierer med å raspe de slik at de blir litt grovere, men dette er opp til deg)
600g små, lettkokte havregryn

 

 

Slik gjør du:
Jeg pleier å mose egg og cottage cheese sammen til den blir nesten helt glatt, med en stavmikser. Jeg foretrekker at osten ikke er helt most. Rør inn bakepulver og salt.
Bland inn finrevet gulrot til en fin røre, som dere kan se på bildet.

 

 

Hell i havregryn og bruk gjerne hendene for å være sikker på at du får en god og jevn masse.

 

 

En klissete masse – perfekt.

 

Form de som en bolle, legg de på brettet, og trykk de litt flate. Et tips kan være å tenke at du skal ha pålegg på, og da er det kjekt å ha litt plass til å legge det på. Første gangen jeg lagde disse, ble de som boller, så ikke vær redd for å trykke de litt flate. De hever ikke veldig mye, men litt. Prøv deg frem.

Velg pålegg etter eget ønske.

 

Jeg fordeler rundstykkene på to brett, og jeg steker de hver for seg i 22 minutter. Dersom du skulle få nærmere 16 stykker, anbefaler jeg at du steker de i omtrent 27 minutter.

 

 

Eller være kreativ slik som jeg var, form hjerter ved å forme de i hendene, eller benytt en utstikker. Det har ikke jeg prøvd, men det fungerer helt sikkert.

 

 

Ta-da.

 

 

 

 

 

Oppbevar de i kjøleskapet i plast i maks tre dager, da disse inneholder ost.
Jeg har alltid 3-6 rundstykker i kjøleskapet, og resten i fryseren. Jeg er i overkant flink til å forberede og planlegge, så jeg har alltid kontroll når det gjelder det å ha slike rundtsykker i kjøleskapet.

 

Ta de opp kvelden før du skal ha de til frokost. Du kan også ta de opp fra fryseren, ta med den en tube skinke/baconost på skolen eller jobb, og du har fersk og sunn lunsj.

 

Hvert rundstykke inneholder omtrent 200 kalorier. Så du kan være sikker på at du får i deg proteinrik mat og at du holder deg mett.

 

 

Håper dere liker disse like godt som meg.

 

Lag dere en god dag.

 

-Randi Annette-

EGENPELIE ER DIGG!!

Er det noe jeg verdsetter høyt, så er det egenpleie. På mandag hadde jeg en skikkelig god dag. Jeg tok jeg en hårkur, skrubbet føtter og stelte tær, og avsluttet med en deilig fotkrem. Og ikke nok med det, men jeg stod opp i rett tid og stekte hjemmelagde proteinrundstykker som flere av dere ønsket oppskriften på (jeg spurte dere på instagram-storyen om noen kunne være interessert i oppskriften, og det var det. oppskrift kommer).

 

Og i dag har jeg jobbet veldig godt med studiene, men ikke hjemme hos meg selv. Da var jeg hos Sjakk Matt Prinsen, og der fikk jeg både striper og en ny hårfarge. Og det var så utrolig deilig. Og jeg ble så fornøyd!!

 

Bildet er ikke fra i dag, selv om dere naturligvis ikke ser noen farger her. Ha-ha.

 

I og med at jeg så og si aldri er i den salongen, så var det utrolig godt å sitte der å jobbe med studiene. Det å variere med hvor jeg sitter å jobber med skole tror jeg er utrolig lurt. I så fall fikk jeg stort utbytte av det i dag når jeg var der å jobbet. Nye omgivelser hjelper på, og det gjør godt også.

 

På fredag skal jeg mest sannsynlig tilbake på Toyota Bilia Trondheim. Ikke for å jobbe, men for å studere. Sitte på mitt tidligere kontor å jobbe med studiene, ja det ser jeg frem til. Om det er det å studere jeg ser frem til, eller om det er den hyggelige praten jeg gleder meg til skal jeg ikke røpe. Neida, jeg må bruke tiden frem mot eksamen smart, men som jeg har erfart, så er andre omgivelser lurt. Det anbefales i så fall på det sterkeste.

 

Nå ser jeg firkanter snart, så nå må jeg legge vekk denne skjermen for i kveld. Men det kommer oppskrift på deilige, lune og proteinrike rundstykker om ikke så alt for lenge. Følg meg på Instagram for å holde deg oppdatert, og gjerne min Facebookside.

 

Instagram: @randiae

Facebookside: Her

 

 

Lag dere en magisk kveld med en kopp te, en god samtale eller rett og slett alene.

-Randi Annette-

 

JEG FRYKTET DET VERSTE – MEN DET BLE EN SKIKKELIG OPPTUR

Reklame | Brazfit

 

Etter å ha sittet på baken i seks timer med studiene i dag, kom jeg meg omsider opp av stolen. Jeg fant frem treningsklærne og treningsmatten, og begynte å tøye. Jeg skulle for første gang siden juni løpe utendørs. Knærne mine har ikke vært glade i løping, og jeg har jobbet hardt med å gjøre alt etter boken siden sommer.

 

En utrolig dyktig kiropraktor har hjulpet meg. På det første møtet med han, oppfordret jeg han til å være skikkelig streng med meg. Dersom han sa ting halvhjertet eller ikke var streng, kom jeg mest sannsynlig til å være flink de første ukene, også droppe øvelser og lignende. Jeg skulle møte uttøying for første gang etter møtet med han.

Og kroppen her har knapt opplevd det. Men jeg ba virkelig om å få kjeft hvis jeg ikke gjode hjemmeleksen min, så jeg turte selvfølgelig ikke annet enn å gjøre som jeg fikk beskjed om.

 

 

Omsider kom jeg meg utendørs. Etter hvert begynte jeg å jogge. Målet var å jogge mellom to og tre kilometer. Og skulle smerten melde seg i knærne, skulle jeg stoppe. Klok av skade.

 

Etter 1,5 km slet jeg med pusten. Da var det bare å bite tennene sammen å fokusere på noe annet enn ubehage jeg kjente når jeg pustet. Pusten ble roligere etter to kilomenter, og det kjentes ut som det skulle bli en lek. Det ble totalt 3,19 km – smertefritt vel og merke. Målet var ikke å fokusere på tid, men mer kroppen. Nå skal det gå en liten uke til neste løpeøkt, så jeg ikke starter for hardt. Da er jeg på en måte tilbake til start igjen.

 

 

Dette var utrolig morsomt. Jeg er skikkelig glad nå. Ikke at jeg liker å løpe, for det gjør jeg ikke. Men nå kan jeg jobbe med å like det, i og med at jeg ikke har vondt. Jeg er ganske rar på den måten. Det jeg ikke liker og ikke mestrer, det skal jeg bli god på. Eller, en bedre versjon av meg selv i så fall.

 

Hurra for meg og mine knær – vi er friskmeldt!

EN SKIKKELIG GOD OG LAT DAG

I dag har jeg virkelig fått slappet av. Og det med god samvittighet. Jeg hadde en plan om å trene i dag, men fant fort ut at jeg heller hadde lyst til å ligge i sofaen i hele dag med pc og bøker. Ingenting er som å ligge i sofaen og slappe av med god samvittighet, fordi jeg også har fått studert. Det er noe som skjer hver eneste dag, så det å unne meg å bare være innendørs en hel dag var virkelig deilig.

 

Været har vært utrolig fint i dag også, så jeg burde absolutt vært utendørs. Men jeg gjør så mye av det jeg føler jeg må gjøre, og det jeg faktisk er nødt til å gjøre, at en hel dag i sofaen var på sin plass. Når skjedde det sist, tenker jeg.

 

 

Foto: Cassandra Coste

 

I morgen er det en ny dag med nye muligheter. Jeg er rimelig klar for en ny uke nå. Det betyr en ny uke med nye muligheter, og er det noe jeg liker, så er det nye muligheter.

 

Lag dere en fantastisk flott kveld.

 

-Randi Annette-

RABATTKODE OG EN GLADNYHET

Reklame | Brazfit

Det er ingen tvil om at jeg har funnet ut av hva kroppen min trenger når den er stresset. Jeg kunne ha sovnet i går på timen jeg var på når det nærmet som slutten. Jeg snakker om Yoga.
Pulsen var nærmere 35 og jeg visste ikke om kroppen var på vei til å sovne, eller enda verre, å dø. Det var skikkelig merkelig å kjenne på. En stresset kropp har godt av Yoga, uansett hvor sliten den er. Det er i så fall min mening.

 

På onsdag var jeg hos kiropraktoren som kunne fortelle meg en gladnyhet. Han hadde gode nyheter når det kom til kneet mitt, men det var verre med nakken. Om det er stress som forårsaker det er jeg veldig sikker på. Men da er trening generelt en fin avkobling.

 

Nå som kneet mitt er veldig bra, kan jeg begynne å trene som normalt igjen. Det betyr utrolig mye for meg. Nå kan jeg bygge litt muskler igjen, og ikke minst jogge så smått igjen. Ikke at jeg er så glad i det å jogge, men jeg skal bli god der jeg ikke er så flink. Så da må jeg trene på mine svakheter.

 

 

Treningsklær fra Brazfit.

 

Og da hjelper det med friske farger.

 

 

 

Trenger du påfyll i din treningsgarderobe? Husk at du kan benytte deg av min rabattkode som gir 20% avslag, randiae20. Direkte til nettsiden her.

 

 

 

Kneet er friskmeldt, kroppen er mykere og jeg er klar for å jobbe strategisk med treningen.

 

Har du satt dine treningsmål? Ha en riktig flott kveld.

 

-Randi Annette-

“Sånn særr? Ja, typ drit særr!”

Nå kan jeg virkelig si at jeg føler meg gammel. I en alder av 30 år så legger jeg merke til denne måten folk snakker til hverandre på i dag. Eller valg av ord, rettere sagt. Men det gjelder både de som er typ 14, men også 40. Så dere den?

 

 

 

 

Ordet “typ” merker jeg at folk nesten bevisst bruker i sitt vokabular. Jeg tror jeg hørte det ordet for første gang for ett år siden på skolen. Å nå er det mer og mer av det ordet. Jeg husker når jeg selv var 14 år og begynte å erstatte ordet “unnskyld” med “sorry”, og da gjerne med litt kroppsspråk. Da følte jeg meg kul og ikke minst sett og hørt. Rart å tenke på nå, men det er ærlig sagt.

 

Jeg skal innrømme at jeg har merket meg ordet “typ” og har tenkt at det var en kreativ twist å legge inn i en setning. Men jeg kjenner at det ordet ikke ligger naturlig hos meg, så jeg tror man må tenke over det for å bruke det. Slik jeg gjorde når jeg var 14 og begynte å si “sorry”. Det blir faktisk litt komisk.

 

Så hver gang noen sier ordet “typ“, da smiler jeg litt ekstra merker jeg. Ikke at det er noe galt ved at folk bruker det, men det er litt facinerende å se hvor påvirket vi kan bli av miljø og kanskje de vi ser opp til.

 

 

 

 

Legger man til seg slike vaner bevisst? Jeg tviler på at det er noen som vil innrømme det:
ja, faktisk så har jeg fokusert på det ordet, fordi det er litt annerledes. Ja, litt kult – typ!”.

 

Det er jo veldig typisk meg å legge merke til uvaner, kroppsspråk og måten folk snakker på. Men som sagt, så sier jeg ikke det er noe galt ved at folk bruker slike ord, mer at jeg blir fascinert over dette.
Har du selv tenkt over dette eller noe lignende med andre ord?

 

 

-Randi Annette-

HER LADES MINE BATTERIER ALLER BEST!

Snakk om å være bra heldig med været.

 

I går kom jeg til min kjære hjemplass, Mausund. Været var mye bedre enn jeg hadde håpet på. Ikke et eneste vindpust. Solen varmet og sjøen lå stille. Helt magisk – rett og slett.

 

 

 

En båttur med pappa gjorde utrolig godt. Det er lenge siden jeg og pappa har tatt oss en kjøretur med båt bare for turen sin del. Som oftest er jeg med fiskerbåten hans der vi drar opp til 120 teiner. Men denne gangen tok vi en mindre båt da vi skulle se om vi hadde fått noe fisk, samtidig som vi skulle kjøre oss en tur.

 

Vi drog ruser (garn), der vi fikk to store torsker, og noen små krabber som vi guidet hjem igjen. Far og dattertid – den er hellig. Jeg fikk et tilbakeblikk fra da jeg var yngre. Da var det dette vi gjorde sammen.

En gang pappajente, alltid pappajente.

 

 

 

 

 

 

 

30 år gammel (les ung), men det å være med pappa på sjøen og det å være i hans selskap blir jeg aldri for gammel til. Det er helt sikkert.

 

 

 

-Randi Annette-

RABATTKODE ER ALLTID KJEKT Å FÅ. SÅ HER FÅR DERE EN

Reklame | Brazfit

Om det er noe jeg liker å få rabatt på, så er det blant annet klær, og ikke minst treningsklær. Da er det ekstra stas å kan gi dere en rabattkode som gir 25% avslag.

 

 

 

Rabbatkoden du trenger er: brazfit25
På bildene har jeg klær i størrelse S.

 

 

 

 

 

 

 

Selv skal jeg gjøre meg klar for Yoga om ikke så alt for lenge. Det er medisin til kroppen, spør dere meg.