Musklene mine ble til fett.. Ehh.. stemmer det?

 

Hvorfor sier folk at muskler kan bli til fett?

Det er en misforstått og dum myte. Fettvev og muskelvev er to helt forskjellige komponenter i kroppen. De har helt forskjellige oppgaver, strukturer og reagerer på trening på ulike måter. Fett kan aldri bli muskler, og muskelceller kan aldri bli fettceller.
Ganske logisk, eller?

Jeg trodde at det hadde skjedd med meg. Jeg gikk jo NED 3 KG på 2 måneder da jeg ikke trente på grunn av ferie og at jeg var sykemeldt etter en operasjon i foten.
Derfor trodde jeg at mine muskler hadde blitt til fett siden musklene ikke er like synlige og at jeg vet at muskler veier mere enn fett.
Det mest triste nå er at jeg tar frem vektene jeg brukte for nå snart 3 måneder siden, men de er ALT for tunge siden jeg ikke har trent like hardt. Det sier seg vell selv når man går i fra det å spise sunt, trene 3-8 ganger i uken til å sitte på rompa og kun spise. Kunne ikke gå noe særlig heller før det hadde gått 3 uker….
Så nå har jeg mye hard jobbing foran meg.


Det skal bli Cardio og styrke trening i ukene som kommer. Men kjenne det er tungt bare å tenke på det. Sommeren er over hvert øyeblikk…. 
Men hva skal til for å holde hodet oppe?

Mitt tips er å IKKE sammenligne deg med noen andre. Vi er tross alt skapt ulike, har ulike gener og ulike meninger ved det å trene.
Hva liker du å trene?
🙂

-Randi Annette-
4 kommentarer
    1. Trener du muskler, og slutter i 3 år, 2 år osv, eller bare noen mnd, så slutter muskelene dine å bli stimulert, så de faller sammen og går over til fett, ,, så mye muskler du har, SÅ MYE FETT!
      Så søt blogg du har da 🙂 Håper du vil kommentere tilbake <3

    2. Liss: Ja, det var det jeg også trodde da… Men jeg googlet det å så på blogger om det. Skal ikke være enkelt å forstå seg på alt, alltid 🙂

      Takk for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg