Da jeg var modell, for en dag ;-)

Jeg satt modell i dag til en kollega av meg der hun skulle prøve å føne bølger i håret mitt.

Hun startet med å spraye det vått med vann og deretter påførte rootlifter (styling) i bunn for å få løft fra bunnen og deretter varmebeskyttende i lengdene med litt hold-faktor på.


Deretter benyttet hun ulike børster, men hovedsakelig en rundbørste og en naturbørste.

Etter å ha delt inn håret i få pase’er, som vil si inndeliger, så fønet hun håret på rundbørste, rullet de sammen og festet i klips.


 

Her er det benyttet krølltang, men til meg ble det brukt krøllbørste som blir benyttet med føner for å få varme på håret, men her er det en annen teknikk med et annet alternativ.


Grunnen til at det til meg ble rullet opp (som vist over), men festet med klips, var fordi de skulle kjøles ned og deretter sprayes før de deretter ble tatt ut og frisert med en naturbørste for å ikke kamme ut spensten.


 

Tuppering ble også benyttet, men fremfor en kam så ble det brukt en rundbørste for å gjøre tupperingen mindre synlig.


 

 

Det ble ganske fint.


9 timer senere ser håret mitt slikt ut. Det har holdt seg ganske bra tross at det har regnet i det og jeg har jobbet og stresset i dag.

Hva synes du? 🙂


 

 


-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg